Blog overzicht

4 november, 2019/ Even voorstellen/ Leestijd (3 min.)

Even voorstellen: Laura

Het is weer de hoogste tijd om een nieuw teamlid aan jullie voor te stellen. Laura, (student Commerciële Economie) is sinds september het team komen versterken als social media manager. Als een echte jonge topsporter betaamd, heeft zij geen moeite het dagelijkse traject Nijmegen - Utrecht en speelt ze nu al op hoog niveau de GIFje’s game. In dit blog lees wat zij vroeger wilde worden, welke campagnes ze leuk vindt om aan te werken en waar ze naartoe zou varen als ze een boot zou hebben.

Lees blog
3 oktober, 2019/ Even voorstellen/ Leestijd (4 min.)

Hoe is het nu met: Timothy!

De beste man werkt al een kleine drie jaar bij KICK! Digital, drinkt 16 koppen koffie per dag, eet alsof iedere maaltijd z'n laatste is, maar bovenal betovert hij ons al heel lang met zijn scherpe kijk en online marketing strategieën. Lees hier hoe Timothy vroeger was, wat hij zou doen als hij een onzichtbaarheidsdeken zou hebben en wat zijn slechte gewoonten zijn.

Lees blog
20 september, 2019/ Community Management, Experimenteren, Online Marketing/ Leestijd (2 min.)

Reddit en Quora: “Best kept secrets” van het online adverteren

Een walled garden is een (social) mediaplatform dat ernaar streeft om gebruikers zo afhankelijk mogelijk te laten worden. Wanneer dit gebeurt, wordt het platform de baas, stijgen de advertentietarieven en profiteer je alleen mee zolang je (veel) blijft betalen. Reden genoeg voor KICK! Digital om verder te kijken dan de traditionele platformen die bij iedereen bekend zijn. In dit blog komen daarom de advertentiemogelijkheden op Reddit en Quora aan bod.

Lees blog
4 september, 2019/ Online Marketing/ Leestijd (4 min.)

Als het platform de baas is: de voor- en nadelen van walled gardens

Een gegeven paard niet in de bek kijken. De uitdrukking kennen we allemaal; wanneer we iets gratis krijgen, moeten we niet klagen over de kwaliteit. Sociale platformen werken precies volgens dit principe: een gratis service aanbieden om vervolgens op een andere manier aan omzet te komen. Hetzij via advertenties, of dat je afhankelijk wordt van het platform.

Lees blog
29 juli, 2019/ Even voorstellen/ Leestijd (3 min.)

Even voorstellen Joost

Normaal stellen we onze nieuwste teamleden voor, maar dit teamlid speelt al geruime tijd bij KICK! Digital. Vandaag krijgen jullie de kans om Joost wat beter te leren kennen. We wisten al dat data, pychologie en conversie optimalisaties de meest voorkomende onderwerpen in zijn dromen zijn, maar in dit blog lees je wat hij zou doen met tien miljoen en wie van zijn collega’s de beslissende penalty mag nemen in de halve finale van het WK 2022.

Lees blog
22 juli, 2019/ Even voorstellen/ Leestijd (4 min.)

Even Voorstellen: Martijn

Het is weer de hoogste tijd om een nieuw KICK! Digital lid aan jullie voor te stellen! Vandaag is ons nieuwste teamlid Martijn aan de beurt. Hij is het team komen versterken als Online Marketeer. Martijn is een goed gestructureerd getrainde teamspeler die volledig geprogrammeerd is om zelfs in de meest ingewikkelde campagnes het beste resultaat te behalen. Lees hier hoe hij zijn werkdag vindt, in welke tv-show hij zou willen deelnemen en wat zijn favoriete ongezonde maaltijd is.

Lees blog
15 juli, 2019/ Conversie Optimalisatie, Data, Experimenteren/ Leestijd (4 min.)

Conversie optimalisatie de volgende stap voor het MKB

Een optimale inzet van je marketingbudget stopt niet bij het genereren van verkeer naar je website. Alleen al daarom kan conversie optimalisatie ook in deze sector een groot verschil kan maken. In dit blog vertel ik hoe ook het MKB aan de slag kan met conversie optimalisatie.

Lees blog
28 juni, 2019/ Events/ Leestijd (11 min.)

Digital Marketing Live 2019

Digital Marketing Live 2019: Gisteren was weer een energiek en leerzame dag voor de (digitale) marketeer in de Beurs van Berlage. Team KICK! Digital was dan ook bijna met het volledige sterrenensemble aanwezig bij DML19. Doordat sommige teamleden te laat aankwamen op deze training, moesten ze de koffie helaas overslaan. Gelukkig waren er dit jaar er meer dan genoeg mooie presentatie met interessante take aways! Daarover lees je meer in dit blog.

Lees blog
17 juni, 2019/ Events/ Leestijd (2 min.)

DigiTalks #3

Iedere kwartaal organiseren we de KICK! DigiTalks om onze klanten en andere geïnteresseerden een vernieuwende en frisse blik te geven op uiteenlopende onderwerpen binnen online marketing.

Lees blog
28 mei, 2019/ / Leestijd (4 min.)

NIEUW: De Marketing Matrix

Klantreismodellen zeggen eigenlijk niets. Welke kanalen je wanneer zou moeten inzetten wel. In dit artikel krijg je toegang tot een spreadsheet waarin je stap voor stap te zien krijgt welke marketing kanalen jij zou moeten inzetten, wat dat je gaat kosten en wat dat je gaat opleveren. De Marketing Matrix.

Lees blog
14 mei, 2019/ Events/ Leestijd (3 min.)

The Next Web 2019 (2)

In het vorige artikel bespreken Timothy en Daan hun ervaring op The Next Web. Afgelopen donderdag (9 mei) was het zo ver: ik ging voor het eerst naar The Next Web; één van de grootste tech-events van Europa. Het evenement, dit jaar gehouden op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord, bood plaats aan tal van zwaargewichten uit de tech-industrie, zoals bijvoorbeeld Guy Kawasaki (ex-Apple), astronaut André Kuipers en Larry Sanger (Wikipedia).

Lees blog
10 mei, 2019/ Events/ Leestijd (3 min.)

The Next Web 2019-1

The Next Web 2019: waar moet ik beginnen? Het is het grootste tech event in Europa en het was de derde keer dat ik mocht gaan! Samen met drie collega’s heb ik een dag vol inspiratie en wijze levenslessen van verschillende mensen in verschillende tech bedrijven. In dit blog lees je meer over mijn en Daan’s dag op The Next Web 2019.

Lees blog
8 mei, 2019/ Media Training/ Leestijd (2 min.)

Social Media Training

Sinds eind vorig jaar zijn we begonnen met het geven van een social media training. Dit blog vertelt meer de mogelijkheden van deze social media trainingen.

Lees blog
20 maart, 2019/ Pinterest Advertising/ Leestijd (3 min.)

Pinterest is Pinteresting

Binnenkort is het dan eindelijk zo ver: Pinterest Ads komt ook naar Nederland! Wij zouden natuurlijk KICK! Digital niet zijn als we hierin niet het voortouw zouden nemen, dus sinds kort hebben wij een Pinterest Ads-account en kunnen we inloggen in de Ads Manager.

Lees blog
12 maart, 2019/ Even voorstellen/ Leestijd (3 min.)

Hoe is het nu met: Duco

Hoe is het nu met Duco? Anderhalf jaar geleden kwam hij binnen als de nieuwste Display specialist van KICK! Digital en toonde hij meteen grote ambities. Naast zijn professionele doelstellingen, had hij ook sportieve goals en ambieerde hij tijdelijk zelfs nog een modellencarrière. In dit blog lees je of Duco zijn doelstellingen behaald heeft en hoe hij zijn vizier weer op de toekomst richt.

Lees blog
5 maart, 2019/ Even voorstellen/ Leestijd (3 min.)

Even voorstellen: Daan van Vliet

Het is weer de hoogste tijd om een nieuw KICK! Digital lid aan jullie voor te stellen! Vandaag is het de beurt aan ons een na laatste teamlid Daan. Hij is het team komen versterken als Display Specialist, maar gaat tegenwoordig gewoon door het leven als Display Daan of Data Daan. Lees hier hoe hij zijn nieuwe collega’s vindt, wat zijn favoriete ongezonde hap is en welke club hij een warm hart toedraagt.

Lees blog
1 maart, 2019/ Facebook advertising/ Leestijd (1 min.)

Collaborative Ads

Collabortive Ads op Facebook is de oplossing voor merken die geen eigen e-commercesite hebben. Deze merken kunnen nu consumenten targeten en producten verkopen via de site of app van een andere verkoper. Met andere woorden heb je geen eigen webwinkel, maar wil je wel je producten verkopen? Dit kan nu met de Collaborative Ads via Facebook.

Lees blog
26 februari, 2019/ Data, Online Marketing/ Leestijd ( min.)

Een relevante boodschap door de inzet van data!

“Data is het nieuwe goud, maar hoe delf je het?” was de duidelijke uitkomst van de Data & Techniek update van IAB. Het Data Management Platform, beter bekend als DMP, is de grote belofte op dit gebied. Maar wat is nou precies een DMP? En hoe kan een DMP je online marketing campagnes versterken?

Lees blog
22 november, 2018/ Display advertising/ Leestijd (3 min.)

DCO Banners

DCO banners: de juiste advertentie bij de juiste persoon op het juiste moment. Het is de droom van iedere adverteerder om relevant te zijn. Relevantie zorgt voor minder irritatie en een betere merkbeleving. Dit kan weer zorgen voor meer verkopen. Maar hoe zorg je dat je relevant bent voor je doelgroep? DCO banners kunnen een welkome oplossing bieden.

Lees blog
9 november, 2018/ Even voorstellen/ Leestijd (4 min.)

Even voorstellen: Matthijs

Het is weer de hoogste tijd om een nieuw KICK! Digital lid aan jullie voor te stellen! Vandaag wordt ons een na laatste teamlid Matthijs geïntroduceerd. Hij is het team komen versterken als Social Media Specialist, maar mag zich ook YouTube expert en de nieuwe Carl Cox noemen. Lees hier hoe hij zijn nieuwe collega’s vindt, welk nummer niet mag ontbreken in zijn All-Time-Favourite Playlist en wat hij zou dan als hij nog maar een dag te leven had.

Lees blog
22 oktober, 2018/ Even voorstellen/ Leestijd (3 min.)

Even voorstellen: Sjoerd

Een spannende EVEN VOORSTELLEN vandaag, want het is de beurt aan een van de oprichters van KICK! Digital. Via dit blog krijg je alles te weten over Sjoerd wat je maar zou willen! Velen weten al dat hij een van de Founding Partners van Stuurlui is, erg sportief is en graag zijn rondjes fietst. Maar in dit blog lees je bijvoorbeeld over zijn favoriete KICK! Digital moment, wat hij van verkleedfeestjes vindt en nog veel meer.

Lees blog
21 augustus, 2018/ Online Marketing/ Leestijd ( min.)

Digital Media Trends & Ontwikkelingen

Digital Media is constant in beweging. Er is geen tijd om stil te zitten en jezelf niet te blijven ontwikkelen. Wanneer we kijken naar wat er dit jaar is gebeurd op het gebied van Digital Media zien we een groot aantal veranderingen. In dit blog zetten we een aantal belangrijke punten op een rij.

Lees blog
7 augustus, 2018/ Facebook advertising/ Leestijd (3 min.)

Facebook Statistieken

Vanaf juli 2018 zijn een aantal statistieken verwijderd die verouderd, overbodig, niet bruikbaar of niet vaak gebruikt zijn binnen Facebook Advertising. In dit blog lees je voor welke statistieken verwijderd zijn en wat voor gevolgen dit eventueel voor rapportages kan hebben. Tevens geven we per verwijderde statistiek advies over andere statistieken die wellicht beter gebruikt kunnen worden of die KICK! Digital al gebruikt.

Lees blog
2 augustus, 2018/ Even voorstellen/ Leestijd (3 min.)

Even voorstellen: Monique

Het is weer de hoogste tijd om een nieuw KICK! Digital lid aan jullie voor te stellen! Vandaag is het de beurt aan Monique. Een accountmanager die het servicen van klanten tot een ware kunst gemaakt heeft. Sportief als ze is, gaat ze graag een nieuwe uitdaging aan. Lees hier over de guilty pleasures van Monique, welke sporten ze graag beoefent en wat ze graag in het weekend doet.

Lees blog
20 juli, 2018/ Display advertising/ Leestijd (1 min.)

Mobile Canvas Scroller

De Mobile Canvas Scroller combineert de trends Mobile, Video en Interactie en biedt de adverteerder de mo-gelijkheid om video, tekst en beeld in een advertentie te voegen.

Lees blog
5 juli, 2018/ Instagram Marketing/ Leestijd (1 min.)

Instagram Videochat

Instagram timmert aan de weg en neemt steeds meer tijd van de Instagram Community. Nieuwe updates zijn er aan de lopende band en in navolging van IGTV, is er nu ook nóg een nieuwe functie op Instagram. Sinds vorige week kun je via Instagram Direct videochatten met maximaal drie andere personen.

Lees blog
25 juni, 2018/ Instagram Marketing/ Leestijd (2 min.)

IGTV

Instagram lanceert een gloednieuw videoplatform boordevol nieuwe mogelijkheden, genaamd IGTV. Zowel in je gewone Instagram-app als in een speciale IGTV-app kun je nu langere verticale video’s delen met (potentiële) volgers. Maar op welke manieren kunnen je IGTV nu het beste inzetten? In dit blog lees je een aantal mogelijkheden!

Lees blog
28 mei, 2018/ Events/ Leestijd (8 min.)

The Next Web

Op donderdag 24 en vrijdag 25 mei was het tijd voor de dertiende editie van The Next Web. Groter en indrukwekkender dan voorgaande edities en vol met experts op het gebied van technologie en marketing. Technologie wordt niet langer meer als een industrie gezien, maar als onderliggende drijvende factor voor verandering en innovatie voor ieder bedrijf. Tijdens deze editie kregen de 15.000 bezoekers alle ins & outs over Blockchain en AI. Ook dit jaar was er een divers scala aan sprekers van toonaangevende bedrijven aanwezig die presenteerden hoe zij de ontwikkelingen van technologie binnen hun werkveld of bedrijven inzetten. In dit blog een kort overzicht van een aantal bezochte tracks en sprekers die we gehoord hebben tijdens The Next Web.

Lees blog
1 april, 2018/ Even voorstellen/ Leestijd (2 min.)

Even voorstellen: Jolijn

Het is weer de hoogste tijd om een nieuw KICK! Digital lid aan jullie voor te stellen! Vandaag is het de beurt Jolijn. Een traffic manager die graag haar handen uit de mouwen steekt, veel reist en niet gemakkelijk gek te krijgen is. Geen opdracht is te wild en het begrip ‘strakke deadline’ komt niet voor in haar woordenboek. Lees hier verder waarom Jolijn graag bij KICK! Digital werkt, wat ze vroeger wilde worden en welk land ze nog eens wil bezoeken.

Lees blog
14 maart, 2018/ Facebook advertising/ Leestijd (2 min.)

Minder bereik op je Facebook Pagina?

Het bereik op Facebook zal minder worden, want Facebook is begonnen met het beperken van posts van bedrijven in de tijdlijn van de gebruikers. Er wordt voorrang gegeven aan echte mensen, zoals je vrienden, kennissen en familie. Posts van pagina’s, ‘publieke content’, wordt minder minder belangrijk geacht. Maar dat is niet het enige: ook het soort content dat je als pagina deelt, maakt veel verschil. Het gaat er bij publieke posts om dat er conversaties tussen mensen ontstaan.

Lees blog
9 februari, 2018/ Instagram Marketing/ Leestijd (1 min.)

Carrouseladvertenties voor Instagram Stories

Sinds 1 februari biedt Instagram een selecte groep adverteerders de mogelijkheid om Carrousel Advertenties in te zetten via Instagram Stories. Carrouseladvertenties voor Instagram Stories werken hetzelfde als andere inhoud in Stories. Dit betekent dat je erin kunt tikken, heen en weer kunt vegen of de inhoud kunt pauzeren wanneer je wilt.

Lees blog
10 januari, 2018/ Online Marketing/ Leestijd (1 min.)

Betere Advertenties

Op basis van een uitgebreid onderzoek met meer dan 25.000 consumenten heeft de Coalition for Better Ads de standaarden van de initiële Better Ads Standards ontwikkeld voor Europa en Amerika. Zowel voor de desktop als de mobile ads werden de standaarden opgezet. Op deze manier probeert de coalitie betere advertenties en een prettigere user experience te garanderen op het web.

Lees blog
4 januari, 2018/ Display advertising/ Leestijd (2 min.)

WhatsApp berichten delen vanuit Display Advertenties

Display Advertenties kunnen een enorm bereik en een grote impact realiseren voor je product. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden en doelstellingen bij het opmaken van display advertenties. Nu is er een mooie nieuwe mogelijkheid bijgekomen. Het is nu mogelijk om consumenten te stimuleren via WhatsApp een bericht met hun vrienden te delen vanuit de display advertentie.

Lees blog
3 januari, 2018/ Online Marketing/ Leestijd (2 min.)

Video View Completion Rate

Altijd al willen weten hoe het bekijken van video's positief beïnvloed kan worden? Nieuw onderzoek met neuroscience en machine learning tech toont effecten van video content op completion rate. In het onderzoek zijn de machine learning technologieën van de Video Intelligence API en de Cloud Vision API van Google gebruikt om de creatieve elementen van honderden video’s te coderen en registreren.

Lees blog
13 december, 2017/ Influencer Marketing/ Leestijd (3 min.)

Instagram Branded Content

Paid Partnership van Instagram is een tool om transparantie in Branded Content op Instagram te herbergen. De tool bestaat ​​uit een tag waarmee makers kunnen onthullen wanneer een bericht het resultaat is van een betaalde opdracht. Daarnaast geeft het inzichten aan bedrijven doordat zij de prestaties van hun campagnes zelf kunnen bijhouden. Uiteindelijk zorgen deze tools voor transparantie rond Branded Content voor de Instagram-community.

Lees blog
8 december, 2017/ Events, Online Marketing/ Leestijd (3 min.)

Data Emerce Engage Event 2017

Het Emerce Engage Event 2017 was gericht op nieuwe inzichten rond effectief gebruik van data, systemen en klantgegevens. Met een geïntegreerde aanpak voor een stijgende conversie en loyaliteit. Er waren diverse sprekers met diverse invalshoeken, waaronder data platformen, loyalty app providers en mediabureaus.

Lees blog
5 december, 2017/ Influencer Marketing, Instagram Marketing/ Leestijd (2 min.)

Instagram Paid Partnerships

Met de nieuwe tag ‘Paid partnerschap with’ in organische Posts en Stories, kunnen videomakers en bedrijven nu gemakkelijker dan ooit hun betaalde partnerschappen openbaar maken, waarbij de authenticiteit over de hele linie behouden blijft. Wanneer de partners deze tag gebruiken, hebben ze allebei toegang tot Insights om exact bij te houden hoe hun berichten en verhalen over hun merkinhoud presteren.

Lees blog
23 november, 2017/ Even voorstellen/ Leestijd (2 min.)

Even voorstellen: Sander

Vandaag is het de beurt aan ons digitaal ingenieus wonder Sander. Drie jaar geleden begon hij als online designer bij moederbedrijf KICK en momenteel ligt zijn focus bij data en de ontwikkelingen omtrent data gebruik. Bij KICK! Digital houdt hij zich bezig met business development. Je mag Sander midden in de nacht wakker maken als hij de loterij gewonnen heeft. In zijn vrije tijd besteed hij graag tijd met zijn vriendin en brouwt hij zijn eigen speciaalbieren. Hierover lees je hier uiteraard nog veel meer!

Lees blog
6 november, 2017/ Concept, Online Marketing/ Leestijd (2 min.)

De Leckere Meesterchef 2017

Een origineel en onderscheidend concept voor Brouwerij De Leckere moest het proeflokaal in Utrecht op karakteristieke wijze openen. Een lokale interactieve social media campagne die ervoor zorgde dat het proeflokaal bekend wordt als bier en spijs autoriteit.

Lees blog
3 november, 2017/ pDOOH/ Leestijd (1 min.)

Programmatic Display Out Of Home

Programmatic Display Out of Home is de nieuw generatie Out of Home adverteren. Met behulp van pDOOH kun je gericht beeldmateriaal onder de aandacht brengen.

Lees blog
2 november, 2017/ Instagram Marketing/ Leestijd (1 min.)

Instagram vs Snapchat Stories

Facebook heeft Snapchat geklopt met Instagram Stories en WhatsApp Status, beide gekopieerd van Snapchat Stories. Beide hebben inmiddels allebei 300 miljoen actieve dagelijkse gebruikers.

Lees blog
12 oktober, 2017/ Even voorstellen/ Leestijd (2 min.)

Even Voorstellen: Wendy

Vandaag is het de beurt aan het teamlid met de meeste kilometers bij KICK! Digital. Wendy is als accountmanager het eerste aanspreekpunt en het luisterend oor voor onze relaties (en ons). Als oud-wereld kampioen bowlen, is Wendy een ‘bezige bij’ die graag sport, kookt en als het even kan, de wereld rondreist! Bovendien is bij Wendy het glas vaker halfvol dan halfleeg en zal ze altijd een extra stapje zetten om een oplossing te vinden.

Lees blog
11 oktober, 2017/ Community Management/ Leestijd (3 min.)

Community Management

Een sterk merk of product heeft tegenwoordig zijn eigen community. Deze groep mensen is zeer belangrijk voor je merk want zij hebben vragen, wensen, eisen en ideeën. Luister niet alleen naar de mensen die energie steken in je merk, maar gebruik hun krachten! Lees hier de voordelen van community management en hoe het jouw merk kan versterken!

Lees blog
20 juni, 2017/ Influencer Marketing/ Leestijd (2 min.)

Influencer Marketing

Influencer marketing is het inzetten van invloedrijke personen om je doelgroep zo gericht mogelijk te bereiken. Hier lees je welke mogelijkheden er zijn en waarom je influencers zou moeten inzetten in je strategie.

Lees blog
20 juni, 2017/ Display advertising/ Leestijd (2 min.)

Programmatic Marketing

Programmatic Marketing is de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon op het juiste apparaat te tonen. Programmatic marketing zorgt ervoor dat je advertenties hoogst relevant zijn op het moment dat de consument deze ziet.

Lees blog
20 juni, 2017/ Instagram Marketing/ Leestijd (3 min.)

Instagram Marketing

Instagram is het ideale platform om producten op een mooie visuele manier onder de aandacht te brengen. Mocht je nog twijfelen om Instagram in te zetten in je strategie, lees dan hier waarom je dit zou moeten doen.

Lees blog
20 juni, 2017/ LinkedIn/ Leestijd (2 min.)

LinkedIn Advertising

LinkedIn is het grootste professionele netwerk met meer dan 6 miljoen gebruikers in Nederland. Toch liep LinkedIn lange tijd achter wat betreft advertentiemogelijkheden. Met de komst van Lead Gen Forms en Matched Audiences is hier verandering in gekomen.

Lees blog
20 juni, 2017/ Snapchat/ Leestijd (3 min.)

Snapchat Ads Manager

Snapchat heeft momenteel in Nederland een betaversie uitgerold van hun self-service ad systeem en het is vergelijkbaar met de Facebook Business Manager: de Snapchat Ad Manager.

Lees blog
20 juni, 2017/ Youtube/ Leestijd (1 min.)

Bumper Ads en Branding

Short-form video-advertenties bieden nieuwe mogelijkheden voor mediaplannen. Zo zijn bumper ads sinds een klein jaar mogelijk via Youtube. Bumper ads zijn 6 seconde durende video’s die snel de aandacht grijpen. Binnen Google's eigen marketing teams, zijn er een aantal experimenten uitgevoerd om om te zien wat de meest effectieve en efficiënte video advertenties zijn.

Lees blog
16 juni, 2017/ Snapchat/ Leestijd (3 min.)

Snapchat Adverteren: nu mogelijk in Nederland

Snapchat is het snelst groeiende social medium in Nederland en het ideale kanaal om een jonge doelgroep te bereiken. Velen zaten er dan ook op te wachten, want het heeft even geduurd, maar nu is het mogelijk om te adverteren via Snapchat.

Lees blog
16 mei, 2017/ Even voorstellen/ Leestijd (2 min.)

Even voorstellen: Duco

Vandaag stellen we ons nieuwste teamlid aan je voor! Duco is sinds 1 mei werkzaam bij KICK! Digital als programmatic display specialist. Buiten werktijd besteedt Duco graag zijn vrije tijd met vrienden en het kijken van series. Hij houdt niet van kaasfondue en vindt dat hij meer zou moeten sporten.

Lees blog