9 februari, 2018/Instagram Marketing/DOOR: Timothy Van Laar
Deel:

Carrouseladvertenties voor Instagram Stories

“Meer diepgang en nieuwe mogelijkheden voor adverteerders met Carrouseladvertenties in Stories“

Op 1 februari introduceerde Instagram Carrouseladvertenties voor Instagram Stories, waarmee adverteerders maximaal drie media per Stories-advertentie kunnen gebruiken. Voorheen kon men maximaal een afbeelding of video (15 seconden) inzetten.

CarrouselAdvertenties
Sinds de lancering van Instagram Stories ziet Instagram hoe de community zijn creativiteit gebruikt om zichzelf te profileren en te promoten. Van gezichtsfilters en superzoom tot GIF-stickers, Stories heeft de manier waarop mensen dingen delen en zichzelf uiten op Instagram volledig veranderd. En bedrijven omarmen deze creativiteit ook.

Features van Story Advertenties

Carrouseladvertenties voor Instagram Stories werken hetzelfde als andere inhoud in Stories. Dit betekent dat je erin kunt tikken, heen en weer kunt vegen of de inhoud kunt pauzeren wanneer je wilt. Bovendien is het mogelijk een shop of een website toe te voegen waar men meer informatie over het product kan vinden. Het biedt adverteerders nu de mogelijkheid om meer diepgang aan de advertenties te geven. Op deze manier kan de consument namelijk middels meerdere beelden informatie over het product verkrijgen.

Selecte groep adverteerders

Instagram is begonnen met een beperkte groep van internationale adverteerders, zoals Coca-Cola, Renault en Paramount om te leren hoe de community en merken communiceren met deze nieuwe advertentie-indeling. De Amerikaanse kledinggigant GAP is ook een van de geselecteerde adverteerders en gebruikt al carrouseladvertenties voor Instagram Stories om eigen elementen in te voegen, zoals hulpmiddelen voor vastzetten en tekenen. En het bedrijf gebruikt de extra ruimte om meer van zijn campagne uit te lichten.

GAP’s Chief Marketing Officer Craig Brommers zegt hierover het volgende: “Met de twee extra media die nu beschikbaar zijn voor adverteerders, kunnen ze op dezelfde manier diepte aan hun verhaal toevoegen als de community tegenwoordig doet. Het meeslepende karakter van Instagram Stories biedt nog een platform voor onze consumenten om de Logo Remix-campagne te ervaren. De campagne is een eerbetoon aan Gap-logo’s uit het verleden en bevat een aantal van de hedendaagse internationale culturele remixers. We gebruiken de creatieve tools van Instagram graag om leuke details aan ons advertentiemateriaal toe te voegen en de indeling op volledig scherm van Instagram Stories zorgt ervoor dat je je onderdeel van de remix voelt.

Wordt vervolgd! We zullen snel meer informatie delen wanneer carrouseladvertenties voor Instagram Stories op grotere schaal beschikbaar worden. Wil je nu al meer informatie over advertenties Instagram Stories? Stuur Timothy een mailtje!

Terug naar overzicht