16 mei, 2017/Even voorstellen/DOOR: Timothy Van Laar
Deel:

Even voorstellen: Duco

“Het mooie aan display marketing is dat je kan zien of je strategische plan werkt of niet.“

Vandaag stellen we ons nieuwste teamlid aan je voor! Duco is sinds 1 mei werkzaam bij KICK! Digital als programmatic display specialist. Buiten werktijd besteedt Duco graag zijn vrije tijd met vrienden en het kijken van series. Hij houdt niet van kaasfondue en vindt dat hij meer zou moeten sporten.

Duco

Waarom heb jij gekozen voor jouw functie?

Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in het psychologische aspect van marketing. Hoe kun je een mogelijke klant sturen in zijn beslissingsgedrag. Met programmatic marketing kun je op basis van data van interesses, geografie, huishouden en psychologische aspecten, iemand advertenties laten zien. Vervolgens kun je meteen zien of je goed bezig bent. Dat is ook het mooie aan display marketing: je ziet meteen zien of je strategische plan werkt of niet.

Hoe zijn je eerste weken bij KICK! Digital?

Ik heb het gevoel dat ik terechtgekomen in een jong team dat weet waar het mee bezig is. Ondanks dat KICK Digital pas een klein jaar bestaat, zie ik dat we al ver zijn in hoe er strategisch nagedacht wordt over bepaalde plannen, media die ingezet worden, nieuwe mogelijkheden in de markt en hoe daarbij weloverwogen keuzes worden gemaakt.

Hoe zou jij display marketing uitleggen aan iemand die niet weet wat het is?

Met programmatic marketing kun je op basis van data heel goed verscheidenheid aanbrengen in je targeting. Hierdoor kun je veel specifieker mensen bereiken met jou advertentie. Zo kun je jouw boodschap, bij de juiste mensen, op de juiste tijd en apparaat laten zien. Je schiet niet meer met hagel, maar je bent op een doordachte manier mensen aan het bereiken.

Hoe ziet de toekomst van programmatic marketing er uit?

Je ziet een duidelijke verschuiving naar online advertising en het wordt steeds belangrijker om de juiste doelgroep te bereiken. Er zijn al een aantal bedrijven die hun marketing puur online doen om mensen op een gerichte manier te bereiken. Daarnaast zien we ook de ontwikkelingen in programmatic-TV. Hiermee krijgen we nog een extra kanaal waarbij we op-maat-gemaakte advertenties veel gerichter kunnen tonen. Ik denk dat advertenties in de toekomst (lees: vanaf 2018) veel relevanter voor de consument gaan worden. Hiermee bedoel ik zowel de boodschap die getoond wordt, als op het apparaat dat er gebruikt wordt door de consument.

Stel… Je zou als schipbreukeling wakker worden op een onbewoond eiland. Welk KICK! Digital medewerker hoop je dat er samen met jou gestrand is?

Dat zou Timothy zijn! Want er moet wel wat te lachen blijven.

Last but not least: Wat lust jij absoluut niet?

Raclette en kaasfondue vind ik niet lekker. Gewoon, nee! Met een goed stukje vlees bij Cannibale Royale of een kippetje bij van ‘t Spit maak je mij des te blijer 🙂

Wil jij alle ins-and-outs over programmatic display weten. Wellicht wil je je eerste campagne opzetten? Neem dan contact op met onze programmatic expert Duco:

duco@kick-digital.nl

Terug naar overzicht