22 juli, 2019/Even voorstellen/DOOR: Timothy Van Laar
Deel:

Even Voorstellen: Martijn

“Ik heb overal een checklistje voor, want een foutje is snel gemaakt“

Het is weer de hoogste tijd om een nieuw KICK! Digital lid aan jullie voor te stellen! Vandaag is ons nieuwste teamlid Martijn aan de beurt. Hij is het team komen versterken als Online Marketeer na zijn opleiding te hebben genoten bij Stuurlui. Martijn is een goed gestructureerde en getrainde teamspeler die volledig geprogrammeerd is om zelfs in de meest ingewikkelde campagnes het beste resultaat te behalen. Lees hier hoe hij zijn werkdag vindt, in welke tv-show hij zou willen deelnemen en wat zijn favoriete ongezonde maaltijd is.
 
Martijn

Je werkt nog niet zo lang bij KICK! Digital, maar wat vind jij tot nu toe het fijnst aan het werken bij KICK! Digital?

Het werk is sowieso heel leuk! Bovendien is het pand waarin we werken tof en is de lunch heerlijk. Ook is het prettig om te werken met andere online marketeers. Zo kunnen we samen sparren over campagnes en de mogelijkheden hierin.

Wat voeg jij buiten je kennis van SEO en SEA nog meer toe aan het team?

Ik denk een bredere kennis van online marketing. In mijn eerste jobs zat ik intern waarbij ik meerdere facetten van online marketing uitvoerde. Daar deed ik naast search ook social en email campagnes. Hier heb ik een bredere ervaring opgedaan en weet ik ook goed hoe search past in het totaalplaatje. Daarnaast denk dat mijn checklistjes en werkwijze ook een mooie toevoeging zijn. Ik weet heel goed dat een foutje in een klein hoekje zit en in ons vak kan een klein foutje veel geld kosten. Dus ik werk heel nauw met checklists om mijn werk zo gestructureerd mogelijk uit te voeren.

Martijn Wordcamp
Martijn aan de winnende hand bij een potje zeeslag met de beste Stuurlui

Wat zou jouw werkdag nog beter maken?

Eigenlijk is dat helemaal niets op dit moment. Ik werk in een fijn team op een fijne locatie aan interessante campagnes. Bovendien kan ik op de fiets naar werk. Dus ik ben nu helemaal happy, voor mij hoeft er niets te veranderen.

Wat is jouw favoriete campagne op dit moment?

Dat is de campagne die we voeren voor PUUR events. Het is grote campagne waarin veel gebeurt. Dus je kan ook veel aanpassen en optimaliseren. Bovendien vind ik dat ze een mooi product hebben. Ze organiseren toffe uitjes met onder andere Escape Rooms en boottochtjes. Dat allemaal in een aantal verschillende steden zoals Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

Wat doe jij graag in je vrije tijd?

Dat zijn twee dingen. Ik vind hardlopen hartstikke leuk. Dat doe ik nu al een jaar of vijf af en aan. Soms wat intensiever en soms wat maanden niet. Ook doe ik wel eens mee aan een hardloopwedstrijd. Dan heb je ook iets om naartoe te werken. Zelfs dan werk ik met een soort van checklistjes. Ik gebruik dan apps om mijn loopritme en tijden te verbeteren om zo een goede tijd te kunnen neerzetten tijdens die wedstrijd. 
En het tweede is iets anders. Ik heb anderhalf jaar geleden samen met mijn vriendin een paard gekocht. Ik had er nooit iets mee gedaan en ik wist er helemaal niets van, maar mijn vriendin vond het een goed idee om zelf een paard te hebben. We zijn nu anderhalf jaar verder en inmiddels weet ik er ook veel meer vanaf en zitten we ook in de periode dat ik binnenkort ga paardrijden (red: dat mag niet op een jong paard).

Martijn Vriendin
Martijn met vriendin, zonder paard!

Wat is jouw favoriete ongezonde maaltijd?

Een heerlijke kapsalon. Zeker na een avond in de kroeg!

Is er een merk of product dat je iedereen zou aanraden?

Nou, ik ben zelf niet echt een man van de merken. Toch heb ik eigenlijk alles van Apple zoals een iPhone, iPad, MacBook en nu ook die earplugs. Eigenlijk ook meer omdat het gewoon goed werkt. Als ik vrienden hoor zeggen dat hun spullen niet werken, raad ik hen wel altijd aan om een Apple te nemen. Dan heb je dat niet dat je spullen niet werken en dan ben je van dat gezeur af.

Welk advies zou jij je 16-jarige zelf geven?

Dat zijn een aantal dingen! Begin niet met roken, op je twintigste stop je toch! Wat heb je daar nou aan? Ga meer sporten! Want dat deed ik toen helemaal niet. Een ander goed advies zou zijn om eerder proberen uit te vinden wat ik echt interessant vind en wat ik graag zou willen worden. Ik heb tot en met mijn studie nooit echt geweten wat ik zou willen worden. Voordat ik aan de studie digitale communicatie begon, heb ik journalistiek geprobeerd. Ik vond schrijven wel leuk, dus ik dacht dat ik daar iets mee moest doen. Maar ik kwam er in mijn eerste jaar achter dat het niets voor mij was. Daarna ben ik digitale communicatie gaan studeren en dat bestond grotendeels uit drie richtingen: design, development (programmeren) en online marketing. De eerste twee was ik niet goed in en de derde leek me interessant. Nu ben ik inmiddels alweer een paar jaar werkzaam in de online marketing en daar beleef ik veel plezier aan. Dus een goede tip zou zijn: probeer voor jezelf uit te zoeken wat je de rest van je leven graag zou willen doen. 

Je wint een diner voor vier personen. Welke drie personen, dood, levend, bekend of onbekend zou jij meenemen?

Moeilijke vraag! Dan ga ik voor mijn ouders en mijn broertje. Dat zijn wel de drie belangrijkste personen in mijn leven. Wel jammer dat mijn vriendin niet meekan als ik er maar drie mag kiezen. Als ik een bekendheid zou kunnen meenemen, zou ik Eminem kiezen. Tijdens mijn jeugd luisterde ik veel naar zijn muziek en kende ik al zijn nummers wel uit mijn hoofd. En niet alleen de bekende nummers, maar echt alle! Dan zou ik het wel tof vinden om met hem te chillen en hem vanalles te vragen.

In welke tv-show of film zou je graag willen spelen?

Hierover heb ik nog wel een goed verhaal! In mijn studententijd hadden een maat en ik tijdens een kroegavond het goede idee om mee te doen aan Lingo. We dachten dat we wel slim genoeg waren om goed te scoren tijdens de uitzending. Om mee te mogen doen aan Lingo moest je een aantal tests afleggen. De dag voor de test gingen diezelfde maat en ik ook naar de kroeg en het werd een beetje laat. We zijn die ochtend wel naar de show gegaan om de tests te doen, alleen waren we niet op ons best en scoorden we echt heel slecht. We hadden waarschijnlijk vijf van de honderd vragen goed; een totale afgang. Dus we mochten helaas niet meedoen aan de show. Je begrijpt, het staat nog altijd hoog op mijn lijst om mee te mogen doen bij Lingo.

Stel, de wereld vergaat en met een speciale superraket kunnen we alle mensen transporteren naar een andere planeet. Wie van je KICK! Digital collega’s zou deze raket bouwen?

Ik denk dat Joost dat zou kunnen. Niet omdat hij hem zelf zou bouwen. Maar omdat hij een goed team zou kunnen verzamelen om deze te laten bouwen.

Wil je dat Martijn met zijn checklistjes jouw campagnes gaat optimaliseren? Of wil je gewoon meer over Martijn weten? Stuur hem dan even een mailtje: martijn@kick-digital.nl   

Terug naar overzicht