9 november, 2018/Even voorstellen/DOOR: Timothy Van Laar
Deel:

Even voorstellen: Matthijs

“Ik denk natuurlijk Brad Pitt. Die lijkt het meeste op me.“

Het is weer de hoogste tijd om een nieuw KICK! Digital lid aan jullie voor te stellen! Vandaag wordt ons een na laatste teamlid Matthijs geïntroduceerd. Hij is het team komen versterken als Social Media Specialist, maar mag zich ook YouTube expert en de nieuwe Carl Cox noemen. Lees hier hoe hij zijn nieuwe collega’s vindt, welk nummer niet mag ontbreken in zijn All-Time-Favourite Playlist en wat hij zou dan als hij nog maar een dag te leven had.

MatthijsVoorstellen

Je werkt nog niet zo lang bij KICK! Digital, maar wat vind jij tot nu toe het fijnst aan het werken bij KICK! Digital?

Het werk is heel leuk! Ik vind het altijd fijn om met veel data te werken. Daar conclusies uit te trekken en campagnes te optimaliseren. En de collega’s natuurlijk! Iedereen is gewoon lekker informeel en ik heb me eigenlijk vanaf dag één op mijn gemak gevoeld.

Wat zou jouw werkdag nog beter maken?

Dat we buiten in de tuin zouden kunnen werken. Zeker met het lekkere weer dat we afgelopen zomer hadden, zou het wel lekker zijn als we naar buiten kunnen om daar in het zonnetje te werken.

Strookt jouw rol binnen KICK! Digital met dat wat je vroeger wilde worden?

Nou… Ik heb nooit echt geweten wat ik wilde worden. Ik ben ook altijd wel een beetje jaloers op mensen die vanaf hun vijfde al weten dat ze brandweerman willen worden. Dat heb ik nooit echt gehad. Vandaar dat ik ook communicatiewetenschappen ben gaan studeren, je kan dan namelijk nog alle kanten op. Ik ben er eigenlijk pas achter gekomen toen ik bij Pricewise werkte een jaar of vijf geleden. Daarna bij NUBIS terecht gekomen. Daar heb ik een traineeship gevolgd en nu ben ik hier.

Hoe zouden jouw KICK! Digital collega’s jou omschrijven?

Ik denk dat ze me vrolijk vinden en ik hoop ook wel sociaal. Misschien ook wel een beetje chaotisch. Ik bedoel plannen is nooit echt mijn sterkste kant geweest en voor deadlines moet je me wel achterna zitten.

Wat vind je van de oplossing van KICK! Digital om te wennen aan de AVG regels? (Red.: Traktatie aan hele team bij overtreding)

Hartstikke leuk, leuk bedacht! Het is natuurlijk iets serieus, iets dat we serieus moeten nemen en op deze manier wordt er een leuke draai aangegeven. Met name de eerste week was het heel erg oppassen. Het werkt wel en je collega’s hebben er ook nog wat aan! In het begin had ik ook een paar keer dat ik niet oplette en hierdoor moest trakteren. Nu houd ik het veel scherper in de gaten.

Wat doe jij graag in je vrije tijd?

Nou, ik voetbal zoals je weet. Straks begint ook het zaalvoetballen weer, dus ben ik zeker twee keer per week aan het voetballen. Verder ben ik ook DJ als hobby. En… Ik heb een vriendin en daar doe ik ook graag iets leuks mee. Dat is het wel een beetje, daar ben ik toch wel zo een dag of vijf per week zoet mee!

Je bent DJ? Hoe komt dat zo?

Nou, ik ben niet de nieuwe Carl Cox en ik heb ook niet de ambitie om er ooit carriere in te maken. Maar ik ben wel altijd op zoek naar nieuwe muziek en draai ik graag bij vrienden of op feestjes. Maar meer dus als hobby omdat ik leuk vind om met muziek bezig te zijn.

Welke muziek hoort volgens jou in de kantoor Playlist en welk nummer mag absoluut niet ontbreken in jouw All-Time-Favourite Playlist?

Nou dan moet je er muziek ingooien die iedereen wel leuk vindt. Dus je kan er niet alleen maar moeilijke, elektronische en spacey muziek ingooien. Dan ga je al gauw kijken naar muziek die het altijd goed doet. Dus als je iedereen op kantoor tevreden wil houden, zou ik een leuk mix maken van nineties hits. Het nummer dat zeker niet mag ontbreken is: “Show me Love” van Robin S. Dat is wel een Classic die iedereen leuk vindt.

Wat is jouw favoriete KICK! Digital moment?

Dat is de Adfo Cup. Beetje voetballen, beetje zuipen. Het was super lekker weer, ik heb het team echt leren kennen en de meiden waren ver gekomen. Die hadden een goede prestatie geleverd. Kortom, het was gewoon een geweldige dag!

Je staat na een paar weken ook al bekend als YouTube expert. Kun je daar wat meer over vertellen.

Nou, mijn KICK! Digital teamgenoten denken dat ik voor alles wel een filmpje klaar heb staan. Dat komt doordat ik vroeger veel filmpjes keek en dit deelde met vrienden. Op een gegeven moment was het zo ver dat mijn vrienden mij filmpjes gingen doorsturen. Zo heb ik een redelijk netwerk opgebouwd van mensen die mij filmpjes sturen en groeit mijn archief alleen maar harder.

Waar mag je jou midden in de nacht voor wakker maken?

Een vette vakantie. Jij (Timothy) hebt me lekker gemaakt met Mauritius. Eigenlijk wil ik ook heel graag naar Taiwan. Dat staat op de planning voor volgend jaar.

Stel, er wordt een film over jouw leven gemaakt. Welke acteur zou jou moeten spelen?

Ik denk natuurlijk Brad Pitt. Die lijkt het meeste op me. Ik vind die acteurs die van die hunks zijn altijd wel gaaf. Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Johnny Depp enzovoorts. Ja, doe maar Johnny Depp! Het is een heel veelzijdige acteur dus hij kan mij ook vast spelen.

Als je voor een dag een vrouw zou zijn, wie zou je willen zijn?

Dat is een moeilijke vraag. Ik denk Geraldine van BNN. Dat is gewoon een leuk wijfie, doet hartstikke leuk werk, gaat veel op reis. Volgens mij heeft ze een heel leuk leven. En ze ziet er goed uit! Dat is dan de eerste die me nu te binnen schiet.

Stel, je gaat de Mount Everest beklimmen en je moet dat binnen een recordtijd doen. Met wie van KICK! Digital collega’s zou je dat doen?

Dat zou bijvoorbeeld Sjoerd kunnen zijn. Hij is ook wel gedreven in sport. Ik werkte hier ook een kwartier en toen moest ik me ook al opgeven voor de triathlon. Beetje op voorspraak van hem. Zelf fietst ie ook heel aardig, dus ik denk dat hij wel weet wat erbij komt kijken om de Mount Everest te beklimmen!

Is Matthijs de Social Media Marketeer die jouw campagnes gaat optimaliseren? Of wil je gewoon meer over Matthijs weten? Stuur hem dan even een mailtje: matthijs@kick-digital.nl

Terug naar overzicht