12 maart, 2019/Even voorstellen/DOOR: Timothy Van Laar
Deel:

Hoe is het nu met: Duco

“Aan mijn lijf geen commercie!“

Hoe is het nu met Duco? Anderhalf jaar geleden kwam hij binnen als de nieuwste Display specialist van KICK! Digital en toonde hij meteen grote ambities. Naast zijn professionele doelstellingen, had hij ook sportieve goals en ambieerde hij tijdelijk zelfs nog een modellencarrière. In dit blog lees je of Duco zijn doelstellingen behaald heeft en hoe hij zijn vizier weer op de toekomst richt.

KICKDIGITAL Duco
Duco tijdens een van zijn vele photoshoots op locatie

We beginnen serieus: je bent begonnen als Display specialist. Vervul je deze rol nog binnen KICK! Digital?

Zowel ja als nee. Voor sommige klanten bestaan mijn werkzaamheden nog uit het beheren van Display campagnes. Dit komt doordat ik al langer aan deze campagnes werk en de campagnes van de klant door en door ken. Daarnaast heb ik me het afgelopen jaar ook verder ontwikkeld in search media en video kanalen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik een bredere kennis van diverse media heb gekregen. Hierdoor ga ik sinds november vaker mee naar nieuwe klanten en ben ik tegenwoordig meer betrokken bij de strategische uitwerking van nieuwe projecten.

Momenteel ben je een van de werknemers die het langst in dienst is. Wat heb je het meest zien veranderen in de afgelopen tijd?

Er zijn een aantal dingen veranderd. We zijn gegroeid als team. We hadden altijd al een goed team met veel kennis in huis, maar er zijn een aantal specialisten bijgekomen die een positieve bijdrage aan de expertise van KICK! Digital leveren. Tegenwoordig bedienen we ook een steeds diverser klantenbestand en voeren we meer uiteenlopende campagnes. Dit zorgt ervoor dat je uitgedaagd blijft en dat maakt het bedenken van nieuwe ideeën en campagnes erg interessant.

Wat is voor jou een interessante campagne geweest vorig jaar?

Dat moet de campagne voor de Nederlandse Tour Fiets Unie (NTFU) zijn geweest. Dit kwam met name door de diversiteit en timing van deze campagne. Voor deze campagne is in meerdere fases met diverse advertenties op een verscheidenheid aan kanalen gewerkt. Er werden a/b/c testen uitgevoerd met beelden, teksten, cta’s en landingspagina’s om zo inzichtelijk te krijgen wat de belangrijkste redenen waren om lid te worden. We voerden deze campagne rondom de Giro d’Italia 2018 om zo een hoge relevantie en herkenning binnen de doelgroep te realiseren, hetgeen ervoor ging zorgen dat ik ook de Giro in de gaten hield. Bovendien konden we aan het eind van de rit ook nog mooie campagne resultaten overleggen.

Je gaf aan meer te willen sporten. Is dat gelukt?

Nou, ik heb samen met enkele collega’s de Mont Ventoux beklommen. Nadat ik heel stoer tijdens een vrijdagmiddag borrel riep dat ik deze zo op zou fietsen, zei mijn collega Sander: “Als Duco het gaat doen, dan doe ik het ook!”. Hierna sloten al gauw Sjoerd en Wendy aan (de sportieveling binnen KICK) zodat zij ons konden laten zien hoe het moest. Om het team compleet te maken en te voorzien van de nodige ervaring, ging ook Marcel mee. Uiteindelijk hebben we allemaal die heuvel beklommen en hebben we daar nog een mooi sponsor bedrag voor Buro Lima mee verdiend.

Toen had ik de smaak te pakken en heb ik zelfs tijdens mijn vakantie in Italie het fietsje gepakt. Daar heb ik samen met mijn broertje de Stelvio beklommen. Dat was wel meteen de eerste keer dat we ook brokken maakten als ware atleten op de fiets. Mijn broertje maakte echt een goede klapper in de afdaling. Mijn brokken waren minder heroisch. Ik kukelde namelijk van mijn fiets uit stilstand. Maar het mocht de pret niet drukken, het was een mooie overwinning.
Duco KICK! Digital

Heeft KICK! Digital je verder nog geholpen je sportieve ambities te behalen?

Ow zeker! Als ik even het jaar terughaal herinner ik een aantal zeer sportieve momenten met mooie resultaten. Zo heb ik het damesteam naar de halve finale geleid tijdens de ADFOCup in Juni. Met een goed strategisch plan, de juiste mensen op de juiste positie neer te zetten en “alle ballen op Linda” behaalden we een mooie derde plek. Een ander hoogtepunt was de winst van het bowlingtoernooi van de JustPremium. Hier was met name mijn score een grote bijdrage aan deze overwinning! Tevens hebben we meegedaan aan de triathlon van Handicap NL en hebben we daar met de collega’s van Stuurlui en KICK! ook weer een mooi bedrag op gehaald voor Handicap NL. Ook in deze race tegen de klok was mijn tijd een grote bijdrage. Ik kwam als laatste binnen, maar dat kwam door de slechte voorbereiding de avond van tevoren en de materialen die ik tot mijn beschikking had.

DucoTeamKickDigital

Dus dit jaar een herkansing?

Zeker weten! Dit jaar doe ik weer mee aan het onderdeel zwemmen. Gewoon in een speedo en goed voorbereid!

Als laatste, wat mogen we dit jaar nog van jou verwachten bij KICK! Digital?

Allereerst wil ik ervaring opdoen in mijn nieuwe functie. Ik ben al begonnen met het verdiepen in nieuwe media, kanalen en expertises om zo een breed mogelijke kennis van ons portfolio te hebben. Daarnaast verwacht ik dit jaar ook vaker met klanten om de tafel te zitten om met hen te sparren over hun mogelijkheden. Uiteraard zal ik er ook dit jaar weer alles aan doen om ver te komen met het damesteam tijdens de ADFOCup!

Mocht je meer van Duco willen weten dan hij heeft kunnen delen in deze “Hoe is het nu met?”, zou je eens met hem willen sparren of heb je wellicht een (sportieve) uitdaging voor hem, stuur hem dan even een mailtje: duco@kick-digital.nl.

Terug naar overzicht