3 november, 2017/pDOOH/DOOR: Timothy Van Laar
Deel:

Programmatic Display Out Of Home

“Lokaal, gericht en programmatic! De nieuwe mogelijkheden van schermen op publieke plekken“

Programmatic Digital Out Of Home (pDOOH) is de nieuwe generatie van Out Of Home adverteren. Met behulp van pDOOH kun je een product middels beeldmateriaal onder de aandacht brengen van een grote groep mensen op diverse locaties. Dit kan zowel video- als statisch materiaal zijn. Doordat het hier outdoor adverteren betreft, wordt de advertentie getoond in de vrije ruimte. Hierdoor komt de advertentie niet opdringerig maar juist meer vrijblijvend over. Bovendien kan zo een groot bereik gerealiseerd worden. Voor het TV programma HUNTED adviseerden wij pDOOH in te zetten omdat het past bij het karakter van het programma. Zo werd een korte video op specifieke tijden uitgezonden op de metrostations in Amsterdam en Rotterdam. Precies op de plek en tijden dat je potentiële doelgroep staat te wachten.

pDOOH Hunted

Wat is pDOOH en wat kan ik ermee?

Een van de grote voordelen van DOOH programmatic uitvoeren, is dat de strategie naadloos afgestemd kan worden met de online strategie. Zo kunnen online advertenties alleen getoond worden op locaties waar de pDOOH campagne te zien is. Een ander voordeel is de mogelijkheid van bewegende beelden in de advertentie. Zo kan de advertentie reageren op de interactie van de passant met de advertentie.Programmatic DOOH biedt een hoop kansen voor marketeers die out-of-the-box kunnen denken.

Hoe is pDOOH voordelig in mijn strategie?

We horen je denken.. “Alweer een nieuwe manier om mijn product onder de aandacht te brengen! Hoe kan ik hier mijn voordeel uithalen? En wat zijn die voordelen dan?” De voordelen van het opnemen van pDOOH in je strategie zijn:

  • Synergie tussen Outdoor Advertising en de online campagne
  • Het “verloren” moment dat benut wordt
  • Een groot bereik door de inzet van een massamedium

Wat zijn de targeting mogelijkheden?

Net als in andere marketing campagnes is het van belang dat de campagnes relevant zijn en dat het budget efficiënt ingezet wordt. Je wil immers het juiste publiek bereiken met je boodschap. pDOOH kun je gericht en effectief inzetten op specifieke plaatsen en tijden. Precies zoals we dit gedaan hebben voor HUNTED. Zo kan er rekening gehouden met de volgende omstandigheden.

  • Locaties. Het is mogelijk om te adverteren in Amsterdam en Rotterdam. Deze locaties zullen worden uitgebreid
  • Weersomstandigheden. Zo kunnen relevante boodschappen getoond worden tijdens warme dagen dagen of juist tijdens regen- of sneeuwval
  • Specifieke tijdstippen zoals tijdens de spitsuur en filevorming
  • Specifieke momentent of activiteiten zoals vluchten (aankomst / vertrek)

pDOOH Hunted Metro

Waar kun je pDOOH inzetten?

pDOOH staat nog in zijn kinderschoenen en is daarom nog niet heel breed inzetbaar. Maar wanneer je nu je eerste campagnes zou uitvoeren, heb je de mogelijk zichtbaar te zijn op de volgende locaties met behulp van pDOOH.

  • Shell Tankstation winkels
  • Metro’s en Bussen
  • Snelwegen
  • Vliegvelden (Eindhoven / Rotterdam)

Welke creatie mogelijkheden zijn er qua content?

Bij pDOOH draait het allemaal om het beeldmateriaal. Feitelijk gezien is het outdoor video. Er kan zowel horizontaal als verticaal beeldmateriaal worden ingezet via pDOOH. Hieronder worden de specificaties van de uitingen weergegeven.

    • Video (16:9) van 10 seconden.
    • Video (9:16) van 10 seconden.

Zie Live voorbeeld HUNTED: Hunted pDOOH bij RAI Metro Station

Ook Display Out of Home Programmatic inzetten? Wij helpen je er graag mee! Stuur onze Display expert Duco een mailtje duco@kick-digital.nl en hij leidt je door de wondere wereld van pDOOH.

Mocht je HUNTED gemist hebben, kijk dan nog even hier hoe je onder de radar kan blijven!

Terug naar overzicht