Analyse

Zet jij wel eens features live op basis van onderbuikgevoel? Of weet je niet wat je marketinginspanningen teweeg hebben gebracht? Je bent niet de enige: vaak wordt een campagne gestart, zonder enige effectmeting. Of wordt een nieuwe feature live gezet, en weet je niet wat het effect is geweest.

Wij helpen jou met het analyseren van de impact.

Er zijn verschillende manieren waarop we onderzoek doen. Manieren die we inzetten bij jouw specifieke vraagstukken.

  • Website analyse

    Hoe presteert jouw website? En hoe presteert jouw website ten opzichte van de concurrentie? Wat zijn de quick fixes waarmee je een tijd vooruit kunt gaan?

    Wij maken heel vaak website analyses, waarbij we kijken naar de volgende aspecten:

    • Data: wat zien we in Google of Adobe Analytics gebeuren op de website? We kijken naar alle belangrijke metrics en zetten dit af tegen de benchmarks. Daarnaast maken we gebruik van externe tooling zoals Hotjar en Tag Manager om zo’n accuraat mogelijke gegevens te hebben.
    • Concurrentie: we analyseren de websites van de meest voorname concurrenten, en komen met concrete verbeterpunten. We maken gebruik van VisualPing en Google Alerts om automatisch concurrentie te monitoren en zo gelijk te weten wanneer er iets op hun website verandert.
    • Psychologie: onze consumentenpsychologen Daan en Joost kijken naar de data van de website en die van de concurrentie. Hieruit volgen hele concrete adviezen hoe jouw website design-technisch aangepast moet worden om een flinke boost te krijgen.

    Op deze manier krijg je heel snel heel veel goede input om jouw bedrijf te laten groeien.

  • Concurrentie onderzoek

    Door de digitalisering komen concurrenten nu sneller op dan ooit. Maar door de digitalisering kan je ook concurrentie sneller zien aankomen, zien waar ze op adverteren, welke propositie ze gebruiken, welke tooling ze gebruiken en welke positie ze innemen in de markt.

    Daarom kunnen wij voor jouw bedrijf de concurrentie onder de loep nemen:

    • Welke concurrenten zijn relevant?
    • Met welke proposities profileren zij zich?
    • Op welke zoekwoorden adverteren zij?
    • Wat is jouw onderscheidende vermogen?
    • Om beter gevonden te worden, welke landingspagina’s zou je nog moeten maken?

    Daarnaast maken wij gebruik van tooling zoals VisualPing om de website van de concurrentie in de gaten te houden: wanneer zij iets aanpassen in bijvoorbeeld de prijzen, hun USPs of producten, dan krijgen wij automatisch een bericht.

    Op deze manier kan jij jouw concurrentie voor blijven en snel aanpassen op de veranderende wereld om je heen.

  • Marketing onderzoek

    Wat hebben we het druk he?

    Een nieuwsbrief opmaken, een social media post doen, een managementrapportage maken, een radio campagne opzetten, je wordt er nu al moe van.

    Bedrijven die harder groeien dan anderen, doen dat omdat ze niet continu in de waan van de dag taken afstrepen, maar juist analyseren wat ze hiervoor hebben gedaan en wat ze beter kunnen doen.

    Daarom kunnen wij jou helpen om bijvoorbeeld analyses te maken van:

    • Radio campagnes: Zien we een toename in organisch verkeer of verkoop? We kunnen het effect van radio campagnes meten en terugkoppeling geven.
    • TV campagnes: we doen GRP analyses om zo het effect van jouw televisie campagne te meten.
    • Print advertenties: het is bijzonder lastig om te meten wat die ene advertentie in het NRC heeft gerealiseerd. Gelukkig kunnen wij je helpen om een stukje wijzer te worden van jouw campagne.

    Zo zijn er vrij veel manieren waarop we dus toch waardevolle inzichten kunnen halen uit jouw huidige marketing werkzaamheden. Inzichten die ervoor zorgen dat je op de langere termijn steeds beter weet wat je zou moeten doen om meer klanten te krijgen. We helpen je graag.

Google Analytics

Benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen?

Laat vooral even hier een bericht achter of hier rechts bij de chatbox!