NEEM CONTACT OP MET KICK! DIGITAL

Display Advertising

Door gebruik te maken van Display Marketing vergroot je je online zichtbaarheid en naamsbekendheid. En tegen weinig kosten. In veel online campagnes is dit kanaal onmisbaar. Hoe zetten wij display advertising in?

Wat is Display Advertising precies?

Door het ontstaan van Display Advertising is het mogelijk geworden om de doelgroep(en) van uw bedrijf 24/7 op een efficiënte en persoonlijke wijze te bereiken. Zowel voorafgaand als tijdens een campagne is het mogelijk om te bepalen hoeveel het bereiken van unieke personen waard is. Dit wordt mogelijk gemaakt door het veilingmodel: Real Time Bidding (RTB).

Door de data die gebruikt wordt tijdens een programmatic campagne kunnen we groepen steeds beter en persoonlijk benaderen. Middels dynamische content kunnen we per uniek persoon een relevante en unieke uiting laten zien. Hierdoor vergroten we de relevantie per uniek persoon. Het platform waarin het mogelijk is om RTB in toe te passen werkt op algoritmes, Deze algoritmes zoeken de hele tijd naar verbanden tussen de doelgroep, de content uitingen en de resultaten. Doordat het platform (DSP) deze verbanden legt, worden er gedurende een campagne steeds betere resultaten behaald.

Wat kan KICK! Digital voor je betekenen?

Wij kunnen ervoor zorgen dat je doelgroep – hoe cliché het misschien ook klinkt – de juiste boodschap op het juiste moment te zien krijgt. Onze experts weten precies wie er binnen de doelgroep vallen en welke boodschap in welke fase van het aankoopproces bij deze doelgroep past. Ook weten we welke typen uitingen passen bij het doel (awareness, branding, conversies) van de campagne. Op basis van demografische kenmerken, interessecategorieën, apparaten, IP-adres, etc. kunnen we de doelgroep precies afbakenen.

Hoe zetten wij display advertising in?

  • Mensen moeten je eerst zien en leren kennen, voordat ze bij je willen kopen. AANDACHT
  • Opnieuw bereiken van mensen die interesse getoond hebben. BEDENKING
  • Sturen op daadwerkelijke conversie CONVERSIE
AANDACHT

In de SEE fase willen we twee punten realiseren:

  • Bereik: veel mensen moeten je kunnen vinden, tegen lage kosten
  • Impact: wanneer mensen een relevante advertentie te zien krijgen zijn ze eerder geneigd om erop te klikken

Voor de SEE fase adviseren wij ten behoeve van bereik kleinere bannerformaten. Hierbij kan gedacht worden aan de rectangle (300×250). Vanwege de lagere CPM-tarieven van dit type banners kan er in korte tijd veel bereik worden gegenereerd.

Naast bereik is het maken van impact in deze fase van de customer journey tevens van groot belang. Hierbij worden grotere formaten ingezet om de boodschap duidelijk aan de doelgroep te kunnen overbrengen. Hierbij kan gedacht worden aan Rich Media, dus niet de standaard banner formaten, maar meer impactvolle uitingen. Helaas zijn die wel vaak wat duurder.

BEDENKING

In de THINK fase wil je mensen, die al enige interesse hebben getoond, op een goedkope manier jouw naam laten zien.

We hebben hier een paar manieren voor:

  • Retargeting: middels retargeting is het mogelijk de geïnteresseerde doelgroep opnieuw te bereiken. Op deze manier geef je deze personen het laatste zetje in de juiste richting, en uiteraard nog steeds tegen lage kosten.
  • Domeinstrategie: we kunnen advertenties tonen op hele specifieke domeinen waar jouw doelgroep zich bevindt en domeinen uitsluiten waar je sowieso niet zichtbaar wil zijn.
  • Contextuele advertenties: advertenties moeten relevant zijn. Middels contextuele advertenties kan je alleen advertenties tonen bij artikelen, waarin jouw specifieke zoekwoorden staan, die te maken hebben met je bedrijf.
  • Data profielen: consumenten laten een hoop data achter waarmee we hen kunnen bereiken. NLprofiel het initiatief van drie Nederlandse uitgevers (Sanoma, Telegraaf Media Groep en de Persgroep) die samenwerken en de informatie die ze over gebruikers verzamelen, na goedkeuring van de gebruikers, samenvoegen om zo marketeers in staat te stellen betere advertenties te tonen.
CONVERSIE

Als een consument in deze fase van de customer journey belandt, dan focussen we ons op het genereren van de conversie

Retargeting speelt ook in deze fase een belangrijke rol. De boodschap is echter anders. Zo worden de voordelen van de product of dienst in deze fase onderstreept en wordt er middels een aangepaste Call To Action gestuurd op het maken van een conversie. Hierbij kan gedacht worden aan het aanvragen van een demo, lid worden van een platform of een daadwerkelijke aankoop.

  • Mensen moeten je eerst zien en leren kennen, voordat ze bij je willen kopen.
    AANDACHT

    In de SEE fase willen we twee punten realiseren:

    • Bereik: veel mensen moeten je kunnen vinden, tegen lage kosten
    • Impact: wanneer mensen een relevante advertentie te zien krijgen zijn ze eerder geneigd om erop te klikken

    Voor de SEE fase adviseren wij ten behoeve van bereik kleinere bannerformaten. Hierbij kan gedacht worden aan de rectangle (300×250). Vanwege de lagere CPM-tarieven van dit type banners kan er in korte tijd veel bereik worden gegenereerd.

    Naast bereik is het maken van impact in deze fase van de customer journey tevens van groot belang. Hierbij worden grotere formaten ingezet om de boodschap duidelijk aan de doelgroep te kunnen overbrengen. Hierbij kan gedacht worden aan Rich Media, dus niet de standaard banner formaten, maar meer impactvolle uitingen. Helaas zijn die wel vaak wat duurder.

  • Opnieuw bereiken van mensen die interesse getoond hebben.
    BEDENKING

    In de THINK fase wil je mensen, die al enige interesse hebben getoond, op een goedkope manier jouw naam laten zien.

    We hebben hier een paar manieren voor:

    • Retargeting: middels retargeting is het mogelijk de geïnteresseerde doelgroep opnieuw te bereiken. Op deze manier geef je deze personen het laatste zetje in de juiste richting, en uiteraard nog steeds tegen lage kosten.
    • Domeinstrategie: we kunnen advertenties tonen op hele specifieke domeinen waar jouw doelgroep zich bevindt en domeinen uitsluiten waar je sowieso niet zichtbaar wil zijn.
    • Contextuele advertenties: advertenties moeten relevant zijn. Middels contextuele advertenties kan je alleen advertenties tonen bij artikelen, waarin jouw specifieke zoekwoorden staan, die te maken hebben met je bedrijf.
    • Data profielen: consumenten laten een hoop data achter waarmee we hen kunnen bereiken. NLprofiel het initiatief van drie Nederlandse uitgevers (Sanoma, Telegraaf Media Groep en de Persgroep) die samenwerken en de informatie die ze over gebruikers verzamelen, na goedkeuring van de gebruikers, samenvoegen om zo marketeers in staat te stellen betere advertenties te tonen.
  • Sturen op daadwerkelijke conversie
    CONVERSIE

    Als een consument in deze fase van de customer journey belandt, dan focussen we ons op het genereren van de conversie

    Retargeting speelt ook in deze fase een belangrijke rol. De boodschap is echter anders. Zo worden de voordelen van de product of dienst in deze fase onderstreept en wordt er middels een aangepaste Call To Action gestuurd op het maken van een conversie. Hierbij kan gedacht worden aan het aanvragen van een demo, lid worden van een platform of een daadwerkelijke aankoop.

Display advertising: nog even wat begrippen

Het programmatic inkopen van advertentieruimte is een volledig geautomatiseerd proces. Kort gezegd zorgt een algoritme ervoor dat het online gedrag van consumenten geanalyseerd wordt. Dit wordt gedaan middels data. Het algoritme bepaald op deze manier welk persoon, op welk moment, in welke context, welke boodschap moet zien. Dit zorgt ervoor dat de advertentie extra relevant is.

Hierbij zijn verschillende partijen betrokken: Publishers & Adverteerders.

Publishers
Een publisher is een aanbieder van advertentieruimte, hierbij kun je denken aan Sanoma, De Persgroep en TMG. Deze publishers bieden diverse pagina’s aan om op te adverteren: de homepage, of juist een specifieke rubriek zoals /sport, /entertainment, etc. Dit is afhankelijk van waar de doelgroep zich bevindt.

Adverteerders
Dat ben jij als bedrijf. Je wil je advertentie tonen op een website en betaalt daarvoor. Deze inkomsten gebruiken publishers om te blijven bestaan.

Real Time Bidding
Dit alles gebeurt door Real Time Bidding (RTB). RTB stelt de adverteerder in de gelegenheid om realtime te bepalen op welke domeinen een banner wordt getoond en welk bedrag hiervoor geboden wordt. De RTB-markt is een open markt. Dit wordt mogelijk gemaakt door het maken van een koppeling tussen dataverzamelingen, publishers en handelplatformen (exchanges) met adverteerders.

Nu weet je wat display advertising inhoudt, en hoe wij dat inzetten, maar dan is de grote vraag nog niet beantwoord: waarom zou je display advertising via ons moeten inzetten?

Waarom KICK! Digital?

  • We zijn transparant en helder in wat we doen.
  • We pakken geen marge op media, dus geen onverwachte kosten achteraf.
  • We zijn groot genoeg om specialisten op verschillende gebieden in huis te hebben.
  • We zijn klein genoeg om snel te kunnen schakelen en goed contact te onderhouden met klanten.
  • We hebben alle online marketingkanalen tot onze beschikking.
  • We zijn altijd bezig met de laatste advertentiemethoden- en technologieën.
  • We werken altijd discreet: de vergaarde data in onze campagnes is niet rechtstreeks te herleiden naar personen.

Enkele voorbeeldcases van display advertising