Programmatic Display Out of Home

Het perfecte kanaal voor het opbouwen van awareness

Programmatic Digital Out Of Home (pDOOH) is de nieuwe generatie van Out Of Home adverteren. Digital Out Of Home biedt grote mogelijkheden om een product of dienst onder de aandacht te brengen van een grote groep mensen op diverse out of home locaties. Doordat het hier outdoor adverteren betreft, wordt de advertentie getoond in de vrije ruimte. Hierdoor komt de advertentie niet opdringerig maar juist vrijblijvend over. Het perfecte medium voor het genereren van een sterke zichtbaarheid.

Groeiend medium

De strijd om de aandacht van de consument neemt online steeds hevigere vormen aan. KICK! Digital kijkt daarom ook naar mogelijkheden om de klant te bereiken, buiten het internet om. Waar Digital Out-of-Home in 2016 nog slechts een marktaandeel had van 5% heeft het kanaal inmiddels een marktaandeel van 11%. IAB Nederland verwacht dat deze groei de komende jaren verder zal doorzetten. Zo komen er in steeds meer steden portrait schermen te staan en is de verwachting dat er in 2019 ook weer 3% groei wordt gerealiseerd.

De voordelen van pDOOH?

  • Nauwkeurige targeting

    Net als in andere marketing campagnes is het van belang dat de campagnes relevant zijn en dat het budget efficiënt ingezet wordt. Je wil immers het juiste publiek bereiken met je boodschap. pDOOH kun je gericht en effectief inzetten op specifieke plaatsen en tijden.

    • Locatie: denk hierbij aan winkelcentra, Shell tankstations & winkels, openbaar vervoer (trein-, metro- en busstations), snelwegen en vliegvelden
    • Weersomstandigheden: Zo kunnen relevante boodschappen getoond worden tijdens warme dagen dagen of juist tijdens regen- of sneeuwval.
    • Specifieke tijdstippen:Denk hierbij aan de spits en de bijbehorende filevorming of het moment van aankomst/vertrek op vliegvelden. Het is zelfs mogelijk de achtergrond van de banner aan te passen aan de hoeveelheid licht op dat moment van de dag. Op deze manier zorg je ervoor dat je ten alle tijden opvalt met je banner.
  • Synergie tussen Outdoor Advertising en de online campagne

    pDOOH programmatic maakt het mogelijk de strategie naadloos af te stemmen op de online strategie. Zo kunnen online advertenties alleen getoond worden op locaties waar de pDOOH campagne te zien is.

  • Interactie

    Een ander voordeel is de mogelijkheid van bewegende beelden in de advertentie. Zo kan de advertentie reageren op de interactie van de passant met de advertentie.

  • Een enorm bereik

    Door aanwezig te zijn op diverse locaties binnen het openbaar vervoer, winkelcentra of vliegvelden weet de doelgroep binnen no-time van je product of dienst af. Middels de mogelijkheden op het gebied van targetten beperk je tevens de waste.

Voorbeeldcase Hunted

Hunted is een Nederlands televisieprogramma, dat wordt uitgezonden door AVROTROS. In dit programma proberen 12 of 14 Nederlanders uit handen te blijven van een team van specialisten, dat onder leiding staat van Sander Schaepman. Het team is gespecialiseerd in het vinden van voortvluchtige criminelen.

Voor het TV programma Hunted adviseerden wij pDOOH in te zetten omdat het past bij het karakter van het programma: je wordt zelfs op de stations achtervolgt. Zo werd een korte video op specifieke tijden uitgezonden op de metrostations in Amsterdam en Rotterdam. Precies op de plek en tijden dat je potentiële doelgroep staat te wachten. Lees hieronder meer hoe we dit hebben aangepakt en wat de resultaten waren!

Ook Display Out of Home Programmatic inzetten? Wij helpen je er graag mee! Stuur onze Display experts Duco (duco@kick-digital.nl) & Daan (daan@kick-digital.nl) een mailtje en zij leiden je graag door de wondere wereld van pDOOH!