Website optimalisatie

Het is natuurlijk heel fijn dat je onder de aandacht van je doelgroep kan komen, maar we willen ook dat over gaan tot actie. Daarom kijken wij altijd naar de volledige klantreis, niet alleen naar marketing, maar conversie.

Daarom is onze missie ook bedrijven, waar we in geloven, digitaal laten groeien.

Waarom moet je je website verbeteren

We maken iedere dag bijzonder veel keuzes. Kleine keuzes, zoals welk boterhambeleg je wil, tot grote keuzes, zoals een zorgverzekering of hypotheek. Waarom we deze keuzes maken is extreem complex, want deze keuzes worden door bijzonder veel factoren beïnvloed.

Geloof het of niet, maar er is onderzoek gedaan naar de prijs van kunst op een veiling. Wanneer het buiten zonnig is, bieden we structureel meer geld voor kunst dan als het regenachtig buiten is (referentie).

We worden beïnvloed door het weer, maar ook door onze eigen associaties: we gebruiken doktersjassen om professioneler te ogen in reclames, we gebruiken frisse beelden bij tandpasta reclames en ga zo maar door. Kortom, onze besluitvormingsprocessen zijn complex.

Het is arrogant om te denken dat we het wel weten

Onze besluitvormingsprocessen zijn zelfs zo complex dat het arrogant is om te denken dat wij beter kunnen bepalen wat onze klanten willen, dan onze klanten zelf. Daarom maken wij gebruiken van objectieve klantdata (Google Analytics, Hotjar, Qualaroo etc.) om hypotheses te maken over het gedrag van de klanten en hoe we dit kunnen verbeteren.

In welke stappen doen we dat?

  • We zoeken zoveel mogelijk data van de klanten, zowel objectief als subjectief. Data
  • Over de data hebben we assumpties en hypotheses vanuit gedrag Gedrag
  • Deze hypotheses gaan we valideren in experimenten Test
  • Door het doen van experimenten leer je heel veel over je klanten en doelgroep Leren
Data

Data kan van alles zijn: de meest voorkomende redenen dat jouw klanten bellen, het onderzoek van een stagiair over de markt, maar ook de website data of welke emails wél geopend en gelezen worden. Wij duiken de data in en proberen een goed beeld te krijgen van waarom momenteel jouw klanten niet doorgaan, maar stoppen.

Gedrag

Waarom koopt men iets wel en waarom iets niet? Waarom stoppen ze hier en gaan ze niet door? Wij hebben hier niet het antwoord op, want zoals eerder gezegd, het gedrag is extreem complex.

Daarom stellen wij hypotheses op, die we proberen te valideren middels experimenten.

Test

Deze hypotheses zetten we om in tests op jouw klanten om te kijken welke hypotheses kloppen en welke niet. We proberen de bottlenecks te achterhalen hoe jij harder kan groeien.

Leren

Door je experimenten behaal je niet alleen meer omzet, maar ook meer kennis over je doelgroep: wat zijn de echte drivers van gedrag?

Deze kennis kan je heel goed toepassen in andere takken van het bedrijf om betere beslissingen te maken.

  • We zoeken zoveel mogelijk data van de klanten, zowel objectief als subjectief.
    Data

    Door je experimenten behaal je niet alleen meer omzet, maar ook meer kennis over je doelgroep: wat zijn de echte drivers van gedrag?

    Deze kennis kan je heel goed toepassen in andere takken van het bedrijf om betere beslissingen te maken.

  • Over de data hebben we assumpties en hypotheses vanuit gedrag
    Gedrag

    Door je experimenten behaal je niet alleen meer omzet, maar ook meer kennis over je doelgroep: wat zijn de echte drivers van gedrag?

    Deze kennis kan je heel goed toepassen in andere takken van het bedrijf om betere beslissingen te maken.

  • Deze hypotheses gaan we valideren in experimenten
    Test

    Door je experimenten behaal je niet alleen meer omzet, maar ook meer kennis over je doelgroep: wat zijn de echte drivers van gedrag?

    Deze kennis kan je heel goed toepassen in andere takken van het bedrijf om betere beslissingen te maken.

  • Door het doen van experimenten leer je heel veel over je klanten en doelgroep
    Leren

    Door je experimenten behaal je niet alleen meer omzet, maar ook meer kennis over je doelgroep: wat zijn de echte drivers van gedrag?

    Deze kennis kan je heel goed toepassen in andere takken van het bedrijf om betere beslissingen te maken.

Geïnteresseerd? Neem dan gauw contact op met ons!