Meer zichtbaarheid

Om te kunnen verkopen, informeren of te inspireren heb je bereik nodig. Je wil je verhaal vertellen. Zo goed en gericht mogelijk. Wij helpen jou om je doelgroep te bereiken.

Hoe bereik je je doelgroep beter?

Via welke kanalen of media krijg je de meeste aandacht?

En natuurlijkL: welk budget heb je hiervoor nodig?

    Er is één manier waarop je je zichtbaarheid kunt vergroten:

    aanwezig zijn waar je doelgroep is.

    En dat kan uiteraard op vele creatieve manieren. Denk hierbij aan:

    • Online adverteren op basis van targeting
    • Branded content
    • Advertentieruimte offline
    • Zoekmachine adverteren
    • Social media advertising
    • Programmatic Out Of Home

Wat doen we dan precies?

  • Online adverteren

    Wij kopen online advertentieruimte in met hele specifieke voorkeuren.

    Denk hierbij aan dat we op specifieke domeinnamen zichtbaar zijn, of juist bij artikelen die over bepaalde onderwerpen gaan die bij jouw doelgroep passen. Of mensen die wonen in een specifiek gebied of al een keer in contact zijn geweest met je.

    We adviseren hoe jij het beste zichtbaar bent en een zo relevant mogelijke boodschap kan tonen.

    Lees er hier meer over

  • Branded content

    Herken je die artikelen op nieuwsplatformen, waarbij er #advertorial staat? Artikelen die op plekken staan waar mensen hun aandacht bij hebben, zoals de Trouw of NU.nl.

    Deze artikelen zijn handig om extra aandacht te genereren, want de kosten zijn vrij laag en een hoop mensen lezen jouw artikel.

    Bijkomend voordeel: je mag in zo’n artikel natuurlijk niet ‘salesy’ overkomen, maar zal daadwerkelijk waardevolle informatie moeten bieden. En dat is alleen maar mooie exposure!

  • Advertentieruimte offline

    Jouw doelgroep is natuurlijk nog steeds ook offline en dit moet niet onderschat worden.

    Offline is het iets lastiger te meten in hoeverre jouw marketinguiting effect heeft gehad, maar we kunnen het nog steeds meten.

    Wij hebben contact met alle uitgevers van Nederland en kunnen ervoor zorgen dat jij zichtbaar bent in magazines, kranten, bladen en TV. Uiteraard adviseren wij hierin waar jij zichtbaar moet zijn.

  • Zoekmachine adverteren

    Wij kijken altijd naar zoekwoorden, omdat ze bijzonder interessant zijn: we kunnen zien of men op jouw naam al zoekt, of op jouw concurrenten. Wellicht is men nog totaal niet op de hoogte van jouw product of service en moet je op een andere manier onder de aandacht komen.

    Wij zorgen ervoor dat je bovenaan komt te staan op relevante zoekwoorden en zorgen ervoor dat men naar jouw website zal komen.

    Lees hier meer over het adverteren op zoekmachines!

  • Social media advertising

    Sociale media hebben bijzonder veel mogelijkheden om mensen te targeten.

    Als jij mensen met een bepaald functieniveau wil bereiken, raden we LinkedIn aan, maar als jij juist mensen met bepaalde interesses wil bereiken, adviseren we weer andere platformen.

    Wij adviseren hoe jij het beste zichtbaar kan zijn onder jouw doelgroep middels de verschillende social media platformen.

    Lees hier meer over onze werkwijze omtrent social media advertising!

  • Programmatic Out Of Home

    Je ziet ze steeds vaker: prachtige schermen op stations, vliegvelden, stadia en andere openbare plekken. Jij kan zichtbaar zijn op deze schermen!

    Het is een nieuwe en creatieve manier om jouw boodschap in de wereld te brengen, die hele mooie targeting methoden met zich meebrengt:

    Door pas in te kopen bij het signaal dat er een metro arriveerde wist Coca-Cola een maximaal bereik te genereren tegen relatief lagere kosten, omdat er efficiënt ingekocht kon worden.

    Ook NS pakte in 2016 haar kans om met realtime data een DOOH campagne in te richten. Met de boodschap “instappen en wegwezen” kocht NS de schermen in rondom de gates en hotspots waar vluchten vertragingen opliepen of geannuleerd waren. Het doel van deze campagne was om meer reizigers met de trein te laten reizen naar het buitenland.

    Wij zijn groot fan van DOOH. Lees er hier meer over!

KICK! Digital geeft bedrijven een digitale kick om te groeien en dat doen we via onze SCOOR werkwijze:

  • Strategie bepalen. We kijken naar de concurrenten in de markt, de transferwaarden van zoekwoorden, het team analyseren etc. Op basis van (website) data, zoekwoorden, doelgroeponderzoek en concurrentieonderzoek bepalen we op welke manieren we het beste jouw doelgroep kunnen benaderen. In plaats van schieten met hagel, doen we gedegen onderzoek om te bepalen hoe we heel gericht jouw marketingbudget gaan inzetten om zoveel mogelijk impact te maken.
  • Creatiefase. Deze fase kan overgeslagen worden wanneer je zelf al allemaal bruikbaar materiaal hebt, maar wij hebben een aantal fantastische designers en developers, die al het beeldmateriaal gelijk in code om kunnen zetten, zodat we het online kunnen gebruiken.
  • Opzetten campagnes. Nadat we vastgesteld hebben hoe we ervoor kunnen zorgen dat we meer zichtbaarheid genereren, gaan we advertentieruimte op de verschillende platformen opzetten.
  • Optimaliseren en experimenteren. Voordat we advertentieruimte inkopen, hebben we verschillende tactieken welke communicatie voor meer zichtbaarheid zal zorgen, welke we zullen gaan meten en van zullen gaan leren.
  • Rapporteren. Wij zijn transparant. Dat betekent dat jij volledig inzicht in onze gemaakte uren, de mediakosten en de opbrengsten zal hebben. Wij zullen het alleen in begrijpelijke taal opschrijven, zodat niet alleen jij, maar ook anderen, hier iets mee kunnen.

Zichtbaarheid vergroten is vrij eenvoudig. Zichtbaarheid vergroten met een zo groot mogelijke impact op jouw doelgroep is lastig. Laat ons je helpen om zoveel mogelijk impact te behalen bij jouw doelgroep.