Entertainment

Aandacht trekken van jouw doelgroep.

Ja, je kan 5,25 miljoen euro betalen voor een Superbowl advertentie, om zo meer dan 100 miljoen kijkers te bereiken. Maar, waarschijnlijk heb jij die bedragen niet, en weet je niet of zo’n TV-campagne het gewenste effect heeft.

Wij doen sinds de oprichting van KICK! Digital in 2016 de marketing voor heel veel bedrijven in de entertainment sector, zoals hieronder staan:

Redbad

Wat doen we precies?

We volgen altijd een specifiek stappenplan, om zoveel mogelijk aandacht en mindshare te realiseren bij jouw doelgroep:

1. Doelgroepenonderzoek: Kinderfilms hebben een andere doelgroep dan thrillers, en een nieuwe show van de AVRO TROS heeft weer een andere doelgroep dan een nieuwe show van Veronica. Wij duiken jouw doelgroep(en) in, zodat we weten wie je wil benaderen en waarom.

2. Vertaalslag naar online: Hoe kunnen we doelgroepen online benaderen? Als er een bekende acteur in de film speelt, kunnen wij mensen benaderen die deze acteur leuk vinden. Maar we kunnen ook creatiever omgaan met de kennis die we hebben om geïnteresseerden in een RomCom op andere manieren te targeten.

3. Vertaalslag naar mediagebruik: Waar vind je deze mensen dan? We maken natuurlijk gebruik van andere platformen voor andere doelgroepen en doelen. Sommige platformen lenen zich uitstekend om met beperkt budget veel impressies en aandacht te realiseren, terwijl we andere platformen juist weer inzetten voor een hoop engagement. We maken inzichtelijk hoe groot de doelgroepen zijn per platform, hoeveel marketingbudget we nodig zullen hebben, en wat de verwachte opbrengsten zijn op basis van onze eigen benchmarks. Zo weet je precies wat we voor jou kunnen realiseren.

4. Materiaal: Nu we weten welke platformen we gaan inzetten, wat de kosten gaan worden, moeten we goed materiaal hebben. Onze studio, KICK!, maakt met de juiste specificaties altijd fantastisch materiaal voor onze klanten. Kijk vooral eens naar onze cases pagina om het materiaal te zien.

5. Executie: Wij zetten de campagnes op, alles wordt netjes doorgemeten en jij hebt er geen omkijken meer naar. Tenzij je dat graag zou willen, want alles wat we doen is transparant en leggen we vervolgens ook begrijpelijk uit in onze rapportages.

Geïnteresseerd?

Neem vooral contact op of stuur een berichtje in onze chatbox hier rechts 🙂

Of bekijk even wat van onze cases!