Opdrachtgever: Clean Nutrition

Clean Nutrition

Joël Beukers, wie kent hem niet? Schreeuw voor de grap eens op een feestje dat je voor goud moet gaan en iedereen doet mee. Wie kent hem niet? Met 268.000 volgers op Instagram en 110.000 abonnee’s op YouTube valt Joël in dezelfde categorie als Sven Kramer, maar heeft hij 4x meer bereik dan onze minister president Mark Rutte.

Joël Beukers groeide in enkele jaren uit tot fitnessgoeroe, veel gevolgd vlogger en succesvol verkoper van fitnesssupplementen. Achter zijn schreeuwerige imago schuilt echter een serieuze ondernemer. Met deze ondernemer zijn wij aan de slag gegaan om zijn supplementenmerk, Clean Nutrition, te laten groeien. Ja, hij heeft een grote schare volgers, maar het doel is om naast zijn fanbase nieuwe klanten aan te trekken en tot aankoop te verleiden.

In deze case lees je hoe we op de website experimenten hebben gedaan om het conversiepercentage te verbeteren.

Doelstelling

  • Conversiepercentage verhogen
  • Meer transacties

Resultaten

  • 7,5% hogere conversieratio
  • 40% meer transacties

Aanpak

Ons optimalisatiemodel is het KICK-IT model:

  • Kennis: kennis opdoen uit data. We hebben hiervoor een flink Google Analytics onderzoek gedaan, Hotjar recordings geanalyseerd, en marktonderzoek gedaan.
  • Inzicht: al dat onderzoek leidt tot inzichten. Inzichten in hoe we de website van Clean Nutrition kunnen verbeteren.
  • Creatie: deze inzichten werden omgezet in creaties, nieuwe designs, waarbij we continu één element van de website testen.
  • Keuren: de creaties zijn omgezet in code. Deze losse experimenten zijn 4 weken live gezet. Waarom 4 weken? Omdat uit de impact analyse naar voren kwam dat we deze periode nodig hadden om genoeg mensen in onze steekproef te hebben.
  • Inzichten: we haalden het net op, hoe hebben de experimenten gepresteerd? Hieruit bundelen we de inzichten in een begrijpelijk document.
  • Terugkoppelen: deze kennis koppelden we weer terug naar Clean Nutrition. En tevens dienden deze experimenten weer als brandstof voor nieuwe ideeën.
  • Twee experimenten per maand, waarbij we continu gedrag te beïnvloeden en het effect ervan meten heeft gezorgd voor het volgende:
    42% winnaarspercentage
    271.000 euro extra omzet

    Zin om meer te leren over hoe je continu kan experimenteren, leren en optimaliseren? Lees dan vooral even onze pagina over Conversie Optimalisatie of neem contact op: we vertellen je er graag alles over!