Opdrachtgever: Webpower

Webpower

Webpower is de grootste internationale e-mailmarketingspecialist uit Nederland. Webpower heeft hiernaast een leidende positie in de Chinese markt. Deze software maakt het mogelijk klanten te mailen op hun verjaardag, welkomstcampagnes, abandoned shopping cart e-mails en transactionele berichten. Naast de software die zij aanbieden voor e-mailmarketing hebben zij diensten die marketing automation naar een ander niveau tilt. Zo bieden zij tevens oplossingen op het gebied van SMS marketing en SMTP.

In deze case lees je hoe we op de website van Webpower experimenteren om het conversiepercentage te verhogen.

Doelstelling

  • Meer downloads van productbrochures
  • Meer verkeer naar productpagina's

Resultaten

  • 150% groei in downloads van productbrochures
  • 175% toename van verkeer naar productpagina's

Aanpak

Het model dat wij gebruiken voor een gestructureerd CRO proces is het KICK-IT model:

  • Kennis: Kennis opdoen uit data. Dit onderdeel behelst een uitgebreide data analyse in Google Analytics. Hiernaast hebben wij gekeken naar het gedrag van gebruikers middels Hotjar recordings en heatmaps. Tevens is er marktonderzoek gedaan.
  • Inzicht: De inzichten van het onderzoek vertalen wij, middels kennis van consumentenpsychologie, naar concrete hypotheses.
  • Creatie: De hypotheses worden vervolgens, door de UX designer, omgezet in een nieuw design van de pagina.
  • Keuren: Het test design wordt vervolgens door de developer omgezet in code. Hierna is het experiment voor vier weken live gezet. Waarom vier weken? De impact analyse toonde aan dat dit er 28 dagen nodig zijn om genoeg mensen in onze steekproef te hebben.
  • Inzichten: De prestaties van het nieuwe design worden geanalyseerd. Hierbij wordt gekeken naar de gestelde KPI's in de hypothese. Verder wordt er gekeken naar de algemene performance van de pagina. Hierbij kan je denken aan de tijd die bezoekers op de pagina spendeerden en het uitstappercentage van de pagina.
  • Terugkoppelen: De resultaten zijn vervolgens teruggekoppeld aan alle stakeholders. Deze kennis wordt tot slot centraal opgeslagen en dient zo weer als brandstof voor nieuwe experimenten.
  • Iedere maand een nieuw experiment, waarbij we continu gedrag beïnvloeden en het effect hiervan meten heeft gezorgd voor het volgende:
    150% groei in downloads van productbrochures
    175% toename van verkeer naar productpagina's

    Enthousiast geworden over experimenteren, leren en optimaliseren? Lees dan vooral even onze pagina over Conversie Optimalisatie of neem contact op: we vertellen je er graag alles over!