Opdrachtgever: De Leckere

De Leckere

Brouwerij De Leckere kwam bij ons met de vraag om op een originele manier het nieuwe Proeflokaal in Utrecht te openen. Het idee moest passen bij de kernwaarden van De Leckere. De campagne moest er niet alleen voor zorgen dat Utrechters het Proeflokaal zouden kennen, maar ook zouden erkennen.

We wilden de Utrechter betrekken bij (de opening van) het proeflokaal! Het concept moest dus onderscheidend, karakteristiek en interactief zijn. Zo ontstond het idee voor De Leckere Meesterchef 2017.

Een ware cook off tussen hobbykoks uit Utrecht die konden strijden voor een plek op de menukaart van het Proeflokaal. Hiervoor moesten ze wel nog even hun Leckerste gerecht voor een vakjury koken.

Doelstelling

  • Bekendheid in Utrecht van Werkspoor Cafe De Leckere
  • Bezoekers genereren voor het Werkspoor Cafe
  • Originele opening voor het Werkspoor Cafe
  • Autoriteit op basis van Bier en Spijs

Resultaten

  • 90.000 mensen in en rondom Utrecht
  • Meer dan 40.000 videoweergaven gerealiseerd
  • Honderden nieuwe Facebook pagina volgers
  • 250 bezoekers bij De Leckere Meesterchef 2017

Aanpak

Via Facebook en Instagram zijn hobbykoks in Utrecht gevraagd deel te nemen aan De Leckere Meesterchef 2017. Zij konden hun lekkerste gerecht inzenden dat zij, wanneer geselecteerd, mochten komen koken voor een echte vakjury. De jury bestond uit Vito Reekers (Karel 5), Leon Mazairac (Podium onder de Dom) en food en bierspecialist Ronald Giphart. Vijf koks kwamen op 5 november bij de opening van het Werkspoor Cafe om hun favoriete gerecht te koken. We hadden food en bier bloggers uit Utrecht uitgenodigd om de hele dag vast te leggen en er hun eigen draai aan te geven.