Opdrachtgever: NIPED

De Persoonlijke Gezondheidscheck

De Persoonlijke Gezondheidscheck van NIPED is een compleet en betrouwbaar hulpmiddel, waarmee je gemakkelijk in kaart brengt of je een verhoogd risico loopt op veel voorkomende gezondheidsproblemen. Door de check te doen, kun je eventuele problemen vroegtijdig opsporen of beter nog voorkomen. De check bestaat uit een gevalideerde online vragenlijst en een checkbox met medische thuistests voor aanvullend medisch onderzoek.


De check wordt met name ingezet in het bedrijfsleven. Vanaf 1 juli is het zelfs verplicht om als werkgever je medewerkers een preventief medisch onderzoek aan te bieden.
Het enige door artsen aanbevolen Persoonlijke Gezondheidscheck is de eenvoudige en voordelige oplossing van het preventief medisch onderzoek. Wanneer er voldoende (meer dan 50) werknemers meedoen krijgt de werkgever een rapport op groepsniveau (dus anoniem) inclusief advies.

Om relevante personen binnen de B2B markt online op de juiste manier te benaderen werd KICK! Digital aangehaakt.

Doelstelling

  • Awareness genereren binnen de B2B markt rondom het bestaan van het zakelijke PMO platform (Persoonlijke Gezondheidscheck)
  • Kwalitatief verkeer naar de website van de Persoonlijke Gezondheidscheck
  • Activatie naar aanvraag offerte
  • Genereren van leads binnen de B2B markt

Resultaten

  • 524.447 impressies gerealiseerd via LinkedIn
  • 4.205 klikken van HR professionals en directieleden naar de website
  • 2.088.452 impressies uitgeserveerd aan 657.737 unieke mensen via Display
  • 1.712 website bezoeken gerealiseerd vanuit Display

Aanpak

Om de twee doelen (awareness en kwalitatief verkeer naar de website) te behalen zijn diverse mediakanalen en types ingezet. Hierbij was de inzet van diverse kanalen de sleutel tot succes. Zo werd de activiteit op het zakelijke social kanaal (LinkedIn) en zichtbaarheid op domeinen (Programmatic Display) gecombineerd om een gebalanceerde en sterke mediamix te gebruiken. De relevante afbakening van de zakelijke doelgroep en de optimalisatie hebben geleid tot grote awareness en kwalitatief verkeer naar de website van de gezondheischeck.

In alle uitingen stonden de zakelijke dienstverlening omtrent de Persoonlijke Gezondheidscheck (PMO) centraal, waardoor de doelgroep geïnformeerd wordt met als doel het uiteindelijk aanvragen van een offerte.

Gedurende de campagne zijn HR-managers en directieleden bereikt middels drie advertenties die ieder een andere communicatieboodschap hadden. Eén advertentietekst gericht op financiële motieven, één op verzuim verminderen en één op productiviteit. Op deze manier kon er meer inzicht verkregen worden in de redenen voor de interesse in de Persoonlijke Gezondheidscheck.

KICK Digital heeft goed meegedacht hoe we een heel specifieke doelgroep het beste konden bereiken. Op basis daarvan hebben zij een passende campagne ontworpen en ingezet om deze doelgroep aan te spreken. We hebben een prettige samenwerking met ze gehad en de campagne was zeker een succes; de doelgroep zag ons overal!

Willeke - NIPED