Opdrachtgever: Dutch Filmworks

Hitman’s Bodyguard

The Hitman’s Bodyguard was de blockbuster van de zomer van 2017. De online campagne voor de film release moest dan ook passen bij de status van de film. Hierdoor werd gekozen voor een display marketing campagne die grote impact levert via diverse kanalen.

Doelstelling

  • Awareness en bekendheid binnen een groot mainstream filmpubliek
  • Impact op verschillende online kanalen
  • Grote zichtbaarheid

Resultaten

  • Sterke engagement resultaten over verschillende strategieën
  • Een groot uniek bereik gerealiseerd
  • #1 in de Box Office

Aanpak

Om de doelgroep van Hitman’s Bodyguard te bereiken is gekozen voor een strategie met met een bereik, impact en (re-)engagement doelstelling.

In de eerste fase is gekozen om een groot bereik te genereren met de inzet van diverse uitingen verspreid over verschillende kanalen zodat de doelgroep niet meer om de film heen kon.
Nadat men al een keer van de film gehoord had, moest de tweede fase vooral voor impact zorgen. Hier werd er dan gebruik gemaakt van opvallende en grote formaten uitingen. Om de actie film extra kracht bij te zetten werd er gebruik gemaakt van een grote diversiteit aan video banners. In deze video’s kwamen de meest krachtige shots naar voren om de doelgroep te enthousiasmeren om de video content te blijven kijken.