Opdrachtgever: Universal

Huisdiergeheimen

Hyperlokale targeting zorgt ervoor dat (online) marketeers de GPS data van smartphones kunnen gebruiken om op basis van locatie relevante advertenties uit te serveren. Op veel platformen kan dit gecombineerd worden met targeting o.b.v. geslacht, leeftijd en interesses.

Doelstelling

  • Volle zalen tijdens het premiere weekend
  • Awareness genereren onder relevante doelgroepen o.b.v. locatie

Resultaten

  • 1.4 miljoen mensen bereikt
  • 11.832 klikken naar de ticketpagina gerealiseerd
  • Veel interactie met actie gerichte reacties, o.a. "Wanneer gaan we?"
  • Huisdiergeheimen breekt het record voor de beste donderdagopening in de categorie animatiefilm

Aanpak

Universal Studio's heeft KICK! Digital gevraagd om mee te denken over de online marketing van Huisdiergeheimen. Een onderdeel hiervan was de hyperlokale campagne op Facebook. Facebook biedt de mogelijkheid om zeer regionaal personen te bereiken. Op basis van locatie bereikten we de doelgroepen die onlangs in de buurt zijn geweest van één van de deelnemende bioscopen of op dat moment in de buurt waren. We hebben zowel de voorpremière als de landelijke release aangekondigd op de newsfeed van Facebook. Hierbij stond de directe actie diezelfde dag centraal in de strategie.