Opdrachtgever: Independent Films

John Wick 2

KICK! Digital voerde via social en display een sterke online marketing campagne voor Independent Films. Zorg dat jouw product ook in the picture komt.

Doelstelling

  • Zoveel mogelijk bereik genereren
  • De film John Wick 2 optimaal promoten binnen budget
  • Snel scoren met korte campagne

Resultaten

  • 2.5 miljoen impressies gerealiseerd
  • 705.449 unieke personen bereikt
  • Box Office top 10

Aanpak

Brede promotie via groot aantal kanalen

Om vast te stellen wat de verwachtingen waren vond voor de online marketing campagne van de film John Wick 2 eerst een face-to-facemeeting plaats. KICK! Digital maakte een uitgebreid voorstel waarin duidelijk werd hoe het beste bereik gegenereerd kan worden.

De film werd breed gepromoot op social media: via YouTube, Facebook, Instagram, mobile advertising en take-over banners. De displaycampagne is ingezet via de kanalen van Just Premium en Widespace en programmatic via SBS6 en Sanoma. Zo werd een brede doelgroep aangesproken.

"KICK! Digital houdt ons via tussentijdse rapportages voortdurend op de hoogte van het verloop van de marketing campagne. Wanneer nodig, schakelen ze direct en passen ze de campagne aan."

Cecilia Sellmeijer, Junior Marketingmanager Independent Films