Opdrachtgever: Imagine

Just Like Our Parents

Arthouse films zijn een apart genre in de filmwereld, ook wanneer het online promotie betreft. Ze trekken een selecte groep filmliefhebbers aan en er is vaak een beperkt budget beschikbaar voor promotie. Bovendien geldt dat ze vaak ook in een beperkt aantal filmtheathers vertoond worden. Dit gold ook voor de Braziliaanse Arthouse film Just Like Our Parents (Como Nossos Pais). Bijzonder aan deze film is, dat deze ook nog volledig in het Portugees gesproken wordt. Voor ons was het een mooie uitdaging om deze film bij een relevant publiek onder de aandacht te brengen.

Doelstelling

  • Lokaal bekendheid genereren voor de film onder een hoger opgeleid publiek
  • Braziliaanse community enthousiasmeren de film te bezoeken

Resultaten

  • Speciale Screenings avonden uitverkocht

Aanpak

Nadat er een duidelijke afbakening was gemaakt op basis van locatie en doelgroep, is er een strikt afgebakende Facebook en Display campagne opgezet. Hierin werd bij de social media campagne gelet op de interesses (Arthouse en Cultuur) van de doelgroep, de taal die de doelgroep spreekt en (Braziliaanse) artiesten die men leuk vindt. Bovendien werd er voor gezorgd dat de campagne alleen actief was in de steden waar de film vertoond werd in de bioscopen.

Voor de Display campagne werd er een selectie gemaakt van kwaliteitstitels en -kranten en van film & cultuur gerelateerde domeinen. Op deze manier is getracht een relevante doelgroep te bereiken die mogelijk geinteresseerd was in de film.

Ik vind trouwens dat er behoorlijk gereageerd wordt, zeker op de Portugese posts. De campagne is een succes dus! Bovendien vind ik het ook altijd erg prettig samenwerken met KICK! en KICK digital!

Josephine van Poppel