Opdrachtgever: OK CV

OKCV

OK CV is het kwaliteitslabel voor veilig en energiezuinig verwarmen. Een installatiebedrijf met het OK CV logo voldoet aan strenge eisen cv-ketels te inspecteren en onderhouden. OK CV (Onderdeel van Uneto-VNI) wilde het keurmerk onder de aandacht brengen van de consument en daarnaast nieuwe installatie bedrijven certificeren.

Doelstelling

  • Het kwaliteitslabel onder de aandacht van de consument brengen
  • Toename in offerte aanvragen bij aangesloten installateurs
  • Deelnemende installateurs werven

Resultaten

  • 200% stijging in offerteaanvragen tijdens de campagne maanden
  • Informatie aanvragen door diverse CV installatie bedrijven

Aanpak

De campagne werd opgedeeld in twee fases. Zo werd er in maart en april campagne gevoerd om een CV check na de winter te doen. In de tweede fase (oktober) werd gefocust op het winterklaar maken van CV ketel. Er werd een informatieve video gericht op de consument via Facebook en YouTube. Daarnaast werd een display campagne met targeting op basis van beschikbare data opgezet en gevoerd.

Tevens werd Branded Content ingezet om consumenten de voordelen van het keurmerk te laten zien. Een Google AdWords campagne werd gestructureerd om OK CV te positioneren bij actieve zoekopdrachten naar CV installateurs of CV problemen.

Voor de CV installateurs werd een andere aanpak gehanteerd. Deze doelgroep werd aangesproken in een meer zakelijk omgeving. Zo werden de voordelen voor installatiebedrijven via LinkedIn gecommuniceerd.

De stijging in de offertes is enorm! Normaal hebben we rond 70 offerte aanvragen per maand. De teller staat deze maand op 200! En we zijn nog niet aan het einde van de maand. Schot in de roos geweest!