Opdrachtgever: Debuut

Debuut

Landelijke horeca keten DEBUUT heeft 27 horecabedrijven en 14 formules in handen. Daar hoort een sterke online marketing strategie bij. Die biedt KICK! Digital. De samenwerking is zo intensief, dat DEBUUT KICK! Digital met plezier partner in strategie noemt.

Doelstelling

  • Versterken online marketingstrategie
  • AdWords optimalisatie
  • Analytics inzichtelijk maken

Resultaten

  • volledige meetbaarheid van o.a. reserveringen van alle restaurants.
  • Innoverende seizoenscampagnes
  • Location based targeting
  • Relevante advertenties

Aanpak

Aanpak: AdWordsoptimalisatie en nieuwe campagnes

KICK! Digital voerde eerst een analyse van de online strategie uit. Vervolgens bedachten ze nieuwe campagnes en zoekwoorden voor DEBUUT. Ook verzorgde KICK! Digital de terrascampagne. Als de temperatuur stijgt en je binnen straal van een x aantal km van een van de terrassen van DEBUUT bent, ontvang je een advertentie.

KICK! Digital beheert de online accounts van DEBUUT en maakt alle websitecijfers en het verloop van de campagnes inzichtelijk voor de medewerkers van de horecaketen. Die meetbaarheid is belangrijk, omdat ook lokale managers dan beter om kunnen gaan met het marketingbudget en bijvoorbeeld het te verwachten aantal reserveringen.

We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. KICK! Digital is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.

Sjoerd van Barneveld, marketingmanager DEBUUT