Opdrachtgever: Van Aetsveld

Van Aetsveld

Van Aetsveld Academy ontwikkelt en verzorgt trainingen in project-, programma-en verandermanagement. Ze vonden in KICK! Digital een goede partij om samen een online marketingplan te ontwerpen.

Doelstelling

  • Een stevig open trainingsaanbod op de markt zetten
  • Richten op andere doelgroep met andere sales funnel
  • Conversie verbeteren

Resultaten

  • Inschrijvingen voor de open trainingen
  • Leads voor in-company trainingen
  • Meer naamsbekendheid in de markt

Aanpak

Een uitgebreid traject

KICK! Digital dwong Van Aetsveld terug naar de basics te gaan met goede fundamentele vragen. De kern is niet wát je gaat doen, maar waarom. Wat is je doel, je boodschap en welke online keuzes maak je daarbij? KICK! Digital en Van Aetsveld gingen samen een uitgebreid traject in. In onderling overleg werd een online marketingplan gemaakt. met social en campagnes.

Met inzet van SEA, SEO, Adwords en wireframing gaf KICK! Digital de online marketing van Van Aetsveld Academy vorm. Een conversiepsycholoog boog zich over het ontwerp van de website. Die liet zien hoe bijvoorbeeld de keuze en positionering van een foto, de plek van een call-to-action of het gebruik van verschillende kleuren van invloed kunnen zijn op het klikgedrag van potentiële deelnemers.

Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.

Evelyne Middleton, salesmanager Van Aetsveld.