Opdrachtgever: Independent Films

Overdrive

De actiefilm over snelle auto’s, slimme dieven en een sexy dame: Overdrive moest onder de aandacht gebracht worden bij een jonge, mannelijke doelgroep die overladen wordt door een stroom aan informatie via het internet. De doelstelling was om een groot bereik te genereren in deze kritische doelgroep en om merkversterking van Overdrive te realiseren.

Doelstelling

  • Bereik in de jonge doelgroep genereren
  • Merkversterking van Overdrive creëren

Resultaten

  • Bijna 5 miljoen impressies
  • Meer dan 1.8 miljoen unieke mensen bereikt
  • Box office van €566.305

Aanpak

Gezien de jonge, mannelijke doelgroep en het onderwerp van de film is de film op YouTube, Instagram, Facebook en middels Mobile Displays campagnes onder de aandacht gebracht. Hierbij zijn er korte video's gebruikt die de diverse scenes uit de film toonden. In deze kanalen werd de targeting afgebakend op basis van interesses in vergelijkbare films (Fast and Furious), gaming en sport. Deze laatste categorie, omdat we weten dat het overgrote deel van mannen in een jonge leeftijdscategorie online een sterke affiniteit heeft met sport en sport gerelateerde uitingen op social media. Daarnaast werd er nog branded content ingezet via XGN waarmee de jonge, mannelijke en gamende doelgroep wordt aangesproken.

Gedurende de campagne werd de medie intentsiteit opgebouwd tot aan release, met een hoge mediadruk rondom release. In deze fase werd namelijk ook nog een influencer campagne gepromoot waarbij rapper Murda met influencers Noah en Nafiesa een challenge met elkaar aangingen. Uiteraard had deze challenge te maken met het onderwerp van de film.

Samenvattend kunnen we zeggen dat de juiste mix van media, zoals:

- Facebook
- Instagram
- YouTube
- XGN
- WideSpace en JustPremium

en de inzet van Influencers er toe heeft geleid dat de film het boven verwachting goed gedaan heeft in de bioscopen!