Opdrachtgever: Paradiso Filmed Enterainment

The Circle

Voor onder meer de film The Circle verzorgde KICK! Digital de gehele online filmpromotie voor Paradiso Filmed Entertainment. Lees hier meer over deze samenwerking.

Doelstelling

  • Awareness onder de doelgroep

  • De film promoten bij potentieel geïnteresseerden
  • Meer inzicht geven in het verhaal

Resultaten

  • Sterke interactie met een groot bereik op social media
  • Opvallend sterke betrokkenheid onder ‘non-film’ doelgroep met interesse in privacy en innovatie
  • Groot bereik onder zowel mannen als vrouwen in diverse leeftijdsgroepen
  • Paradiso Filmed Entertainment was zeer te spreken over de flexibele houding en sterke invulling van het visuele concept voor de filmpromotie

Aanpak

Om een zo sterk mogelijk resultaat te boeken, heeft KICK! Digital gegevens gebruikt van een eerder onderdeel van de campagne toen de trailer werd gedebuteerd op social media. Op basis van deze resultaten werd de aanpak van de campagne rond de release bepaald en bijgesteld. Dit resulteerde in de keuze om de doelgroep op te splitsen en daar vervolgens de content op af te stemmen. De twee doelgroepen waren filmliefhebbers en geïnteresseerden in privacy en innovatie. Beide doelgroepen werden vanuit een andere interesse benaderd, waardoor er meer awareness werd gecreëerd. Alle online content werd bovendien in hetzelfde jasje gestoken voor meer herkenning.

KICK! Digital heeft mij goed op de hoogte gehouden over het verloop van de campagne en ze waren snel met het verstrekken van extra informatie. Doordat ik de online campagne van The Circle via KICK! Digital heb laten lopen, had ik één aanspreekpunt voor de verschillende onderdelen binnen de campagne en dat is erg fijn. Ook als er zaken niet volgens de planning verliepen, werd er hard gewerkt om het in orde te brengen. KICK! Digital is transparant in de samenwerking en dat werkt erg prettig.

Merel Olland, hoofd Marketing & Media bij Paradiso Filmed Entertainment