Opdrachtgever: UBN Uitzendbureau

UBN

Uitzendbureau UBN wil blijven groeien als uitzendspecialist in de sectoren industrie en logistiek. Om deze groei te realiseren is er geïnvesteerd in de online activiteit. We hebben een strategisch plan geschreven om online aanpak af te stemmen op de doelen die UBN voor ogen heeft. Door in een vroeg stadium met alle betrokken partijen om de tafel te zitten is er een geïntegreerd plan geschreven waarbij integratie met de nieuwe website (gemaakt door Stuurlui) centraal stond.

Doelstelling

  • Betere online zichtbaarheid onder werkzoekenden in de sectoren industrie en logistiek
  • Toename in het aantal conversies via de website en via direct contact met UBN
  • Zichtbaarheid onder potentiële nieuwe opdrachtgevers

Resultaten

  • 16% toename in sollicitaties via de website in de eerste maand
  • Een grote nieuwe doelgroep bereikt die UBN nog niet kende

Aanpak

Strategische sessies samen met de klant om strategie en content af te stemmen op de doelen van de klant.
Er is gekozen voor een lokale aanpak en dit uitte zich in een campagne op maat voor elk van de huidige 5 vestigingslocaties. Hierdoor wordt er per regio alleen geadverteerd voor openstaande vacatures.
Dit zorgt ook voor een schaalbare online campagne, want de strategie is gemakkelijk uit te breiden naar nieuwe regio’s. Met de keuzen voor de online media waarbij wordt ingespeeld op zowel actief zoekgedrag (Google AdWords) als passieve interesse (Facebook en Linkedin). Verder is er wekelijkse bijsturing op basis van vervulde of nieuwe openstaande vacatures.