NEEM CONTACT OP MET KICK! DIGITAL

Social Media Advertising

Social Media zijn niet meer weg te denken uit het hedendaagse medialandschap. Bijna iedereen heeft wel een profiel op Facebook, bedrijven zoeken nieuwe medewerkers via LinkedIn en mensen lezen het laatste nieuws op Twitter. Grote kans dus, dat personen uit de doelgroep die jij wil bereiken ook op social media actief zijn! Het is natuurlijk zonde als je de kansen die hier liggen niet benut.

Met Social Media Advertising bereik je veel meer

Wanneer je potentiële klanten wil bereiken op Social Media, heb je twee opties:

  1. Organisch bereik. Dit houdt in dat je een onbetaald bericht plaatst op je Facebook pagina. Dit bericht is te zien voor degenen die hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in je bedrijf. Het is echter niet zo dat al je volgers dit bericht zien. Door veranderingen in het algoritme van Facebook is dit ongeveer 1-2%.
  2. Advertising. Met advertenties bereik je ook de potentiële klanten die nog nooit hebben gehoord van je bedrijf. Door te targeten op basis van bijvoorbeeld interesses, leeftijd of opleiding, trek je nieuwe klanten aan die super relevant kunnen zijn.

Waarom KICK! Digital?

  • We zijn transparant en helder in wat we doen.
  • We pakken geen marge op media, dus geen onverwachte kosten achteraf.
  • We zijn groot genoeg om specialisten op verschillende gebieden in huis te hebben.
  • We zijn klein genoeg om snel te kunnen schakelen en goed contact te onderhouden met klanten.
  • We hebben alle online marketingkanalen tot onze beschikking.
  • We zijn altijd bezig met de laatste advertentiemethoden- en technologieën.
  • We werken altijd discreet: de vergaarde data in onze campagnes is niet rechtstreeks te herleiden naar personen.

Wat kan KICK! Digital voor je betekenen?

Wij weten precies welk sociaal medium het beste past bij hetgeen jij wilt bereiken. Zo zorgen we met onze diensten onder andere voor:

  • Online zichtbaarheid
  • Nieuwe klanten en leads
  • Betrokkenheid van (potentiële) klanten bij je product/dienst
  • De juiste boodschap op het juiste moment

Wat is onze werkwijze?

Zoals hierboven reeds is vermeld, weten onze experts precies wat de mogelijkheden van social media zijn en wat je klanten willen. Hierbij werken we volgens het See-Think-Do-Care-principe.

  • De potentiële doelgroep is nog niet bekend met je product of dienst. SEE
  • Doelgroep oriënteert zich, je product of dienst wordt in overweging genomen. THINK
  • Doelgroep wil je product of dienst nu aanschaffen. DO
  • De focus ligt hier op het behouden van de klant en het aangaan van een duurzame klantrelatie. CARE
SEE

In deze fase zetten we social media in om je merk bekend te maken bij het grote publiek. De nadruk ligt hierbij (nog) niet op het aanzetten tot het doen van een aankoop, maar op het bereiken van de mensen die wellicht interesse hebben in je product of dienst.

THINK

De consument kent je inmiddels en overweegt je product of dienst aan te schaffen. Je wordt vergeleken met concurrenten en je bent een serieuze optie om gekozen te worden. Met social media kun je hier goed op inspelen. Om top of mind te blijven, kan er bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van een retargeting-campagne.

DO

In deze fase ligt de nadruk wel op het maken van een conversie. Omdat we weten dat de consument interesse in je heeft, kunnen er persoonlijke advertenties worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld een korting of een einddatum).

CARE

In deze fase heeft de klant een aankoop gedaan en ligt de nadruk op het behouden van de klant en zorgen dat hij/zij tevreden blijft. Zaken als een goede dienstverlening en een persoonlijke benadering zijn hierbij belangrijk, zodat men jou aanbeveelt aan vrienden of bekenden.

  • De potentiële doelgroep is nog niet bekend met je product of dienst.
    SEE

    In deze fase heeft de klant een aankoop gedaan en ligt de nadruk op het behouden van de klant en zorgen dat hij/zij tevreden blijft. Zaken als een goede dienstverlening en een persoonlijke benadering zijn hierbij belangrijk, zodat men jou aanbeveelt aan vrienden of bekenden.

  • Doelgroep oriënteert zich, je product of dienst wordt in overweging genomen.
    THINK

    In deze fase heeft de klant een aankoop gedaan en ligt de nadruk op het behouden van de klant en zorgen dat hij/zij tevreden blijft. Zaken als een goede dienstverlening en een persoonlijke benadering zijn hierbij belangrijk, zodat men jou aanbeveelt aan vrienden of bekenden.

  • Doelgroep wil je product of dienst nu aanschaffen.
    DO

    In deze fase heeft de klant een aankoop gedaan en ligt de nadruk op het behouden van de klant en zorgen dat hij/zij tevreden blijft. Zaken als een goede dienstverlening en een persoonlijke benadering zijn hierbij belangrijk, zodat men jou aanbeveelt aan vrienden of bekenden.

  • De focus ligt hier op het behouden van de klant en het aangaan van een duurzame klantrelatie.
    CARE

    In deze fase heeft de klant een aankoop gedaan en ligt de nadruk op het behouden van de klant en zorgen dat hij/zij tevreden blijft. Zaken als een goede dienstverlening en een persoonlijke benadering zijn hierbij belangrijk, zodat men jou aanbeveelt aan vrienden of bekenden.

Wat kun je bereiken met welk medium?

  • Facebook

    Facebook is het populairste social mediakanaal ter wereld. In Nederland alleen al heeft Facebook 11 miljoen accounts en 7,6 miljoen dagelijkse gebruikers. Het is natuurlijk zonde om hier niet van te profiteren. Met name de mogelijkheden om zeer gericht te targeten op interessecategorieën en het feit dat adverteren op Facebook ook geschikt is voor lage budgetten, maken van Facebook een medium dat je zeker in overweging moet nemen.

  • Instagram

    Instagram is een medium dat zich richt op beeldmateriaal, dus foto’s en video’s. De beleving op mobiele apparaten, zoals mobiele telefoons en tablets, staat hierbij centraal. Vooral onder jongeren is Instagram een zeer geschikt medium om op te adverteren; met name omdat deze doelgroep relatief veel tijd op mobiele telefoons doorbrengt.

  • LinkedIn

    LinkedIn is hét professionele netwerk bij uitstek. Hier kun je dus in contact komen met bijvoorbeeld zakelijke relaties en sollicitanten. Daarnaast biedt het interessante B2B-kansen en mogelijkheden om meer traffic naar je site te genereren.

  • Twitter

    Twitter profileert zich de laatste jaren meer als nieuwsmedium. “Het laatste nieuws lees je eerder op Twitter dan op traditionele nieuwsmedia”, dat is het idee. Wanneer je actuele producten of diensten aanbiedt, kan dit dus een heel relevant medium zijn, met name door de mogelijkheden om te targeten op interesses en demografische kenmerken.

Rapportages

Aan het einde van een campagne maken we een rapportage. Hierin worden de behaalde resultaten toegelicht, op basis van data inzichten besproken en aanknopings- en verbeterpunten gegeven voor eventuele toekomstige campagnes.

Digital Media

Trainingen

Mocht je als doel hebben om ook zelf social media-expert te worden, dan bieden we social media-trainingen aan. In één of
meerdere sessies leggen we het hierboven genoemde uitgebreid uit, en komen diverse voorbeeldcases aan bod.

Neem contact op met Kick! Digital

Bekijk ook onze Social Media cases