Search Engine Advertising training

Google en Bing, het zijn de vertrekpunten voor 3,5 miljard dagelijkse zoekopdrachten. En daartussen zitten heel veel zoekopdrachten van bedrijven en consumenten die naar jou op zoek zijn. Er zijn twee manieren om gevonden te worden: organisch en betaald. Adverteren in zoekmachines (afgekort SEA) zorgt ervoor dat je bovenaan de zoekresultaten verschijnt als men zoekt op voor jou relevante zoektermen. Het opzetten van deze advertenties kan echter ingewikkeld zijn.

In deze training nemen we je van begin tot eind mee in het opzetten van zoekmachine-advertenties in Google.

Voor wie is deze training bedoeld?

Het doel van de training is om zelfstandig een Google Ads campagne te kunnen opzetten voor je website. Hierbij beheers je het complete proces van begin tot eind. De training is bedoeld voor mensen die meer relevante bezoekers op hun website willen en/of bedrijven met ANBI-status.

Wat leer je tijdens de training?

De training bestaat uit twee onderdelen: theorie en praktijk.

Theorie

  • Hoe werkt Google Ads: eerst moet je een Ads accounts aanmaken, daarna nemen we je mee
  • Hoe kan je campagnes en advertentiegroepen aanmaken
  • Zoekwoordenonderzoek doen: op welke woorden moet je nou adverteren en hoeveel kliks en conversies kan je daarmee genereren?
  • Effectieve advertenties schrijven: op welke advertenties wordt geklikt?
  • Advertentie extensies: maak je advertentie interessanter en relevanter
  • Hoe kan je alles exporteren naar Bing

Praktijk

  • Je eigen zoekwoordenonderzoek doen
  • Zelf campagnes opzetten
  • Zelf advertenties aanmaken
  • Zelf extensies toevoegen
  • De resultaten bekijken, analyseren en optimaliseren

Wat zal je resultaat zijn?

Het doel van de training is om zelfstandig een Google Ads campagne te kunnen opzetten voor je website. Hierbij beheers je het complete proces van begin tot eind.

En onze Martijn zal ervoor zorgen dat jij helemaal tevreden achterblijft!
Martijn Wordcamp

Wat is het programma?

  • 12:00-13:00: Inloop en samen lunchen. Wij zorgen voor een heerlijke lunch, en het is gelijk een goede manier om elkaar even te leren kennen.
  • 13:00-15:00: We lopen samen door de theorie heen. Dit gebeurt op een informele wijze: jij hebt je laptop open en onderbreekt ons wanneer er iets niet helemaal duidelijk is. Wij lopen met jou door de materialen heen en geven jou checklists die je thuis nog kan raadplegen.
  • 15:00-17:00: Jij gaat nu echt zelf aan de slag. Dat betekent dat je een beetje vrijgelaten wordt, maar wij zitten naast je om alle kennis in de praktijk te brengen. Je krijgt opdrachten om uit te voeren en krijgt continu feedback vanuit onze kant. Tijdens deze opdrachten leer je hoe je je eigen campagnes kan opzetten, meten en optimaliseren.
  • na afloop: We weten dat het een hoop informatie is voor een middag, dus daarom krijg jij alle gelegenheid om ons na afloop vragen te stellen. We helpen je graag!

Andere praktische informatie

Goed, je hebt nu een hoop gehoord over de training, dus mocht je helemaal hier op de pagina zijn gekomen, dan ben je vast geïnteresseerd. En dat snappen we, want deze kennis is bijzonder nuttig om te hebben!

Laten we hier even de praktische informatie op een rijtje zetten:

  • Kosten: 450 euro
  • Wanneer: Wanneer jij het wil!
  • Locatie: Kan bij ons op kantoor in Utrecht of Amsterdam, maar ook bij jou op kantoor
  • Grootte van de groep: Your call, maar ons advies is: houd de groep klein, zodat we veel interactie hebben

Geïnteresseerd?

SEA training

  • Naam
  • Bedrijf
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer